Alla inlägg under mars 2009

Av Tin - 10 mars 2009 21:06


Har glatt mig så att det har börjat torka upp ute och så börjar det regna i kväll igen!

Det värsta är, att jag kan inte göra något åt det. Det är bara att försöka vara glad ändå och hoppas på bättre väder och det är minsann inte alltid så lätt...när det dröjer förlänge.


Min tredje och sista lediga dag i morgon. Alltså, jag kan inte minnas när jag varit så lat. Det känns som om jag inte gjort något vettigt alls dessa lediga dagar.

Ja men, jag har ju haft all tid i världen att pyssla, kanske vårstäda eller måla om något eller....men inget har hänt!


Jag känner inte igen mig själv! Hej! vem är du? Bor du verkligen i detta huset? Det kan du omöjligt göra för hon brukar....Men det är jag....fast kanske lite vårtrött....är jag nog....Aaaaa men và skönt! Då har jag en diagnos (pustar ut)...blev faktiskt lite orolig ett tag!

Då finns det hopp om bättring!


God Natt!





Av Tin - 10 mars 2009 15:00


Jag förstår inte riktigt det här, men min klocka går alldeles för fort. Förmodligen är det jag som inte riktigt hinner med. Visserligen är jag "lite" halvgammal men så saktfärdig har jag väl ändå inte blivit?

Oj då! (skrattar) Vilken tur att jag ser stavfelen snabbt ibland (skrattar igen) Jag råkade trycka in ett L mellan s:et och a:et!!! Det hade ju varit lite illa om jag var slaktfärdig ha ha...


Som vanligt började dagen med hundpromenad. En för mig "trogen" morgonrunda på 2,5 km. Till en början kan vara lite trött och stå och jäspa medan Harry och Lisa läser "en spännande nyhet" lite mer noggrant. De som ser mig då tänker säkert, stackars hundägare som måste gå ut varje morgon.

 Efter hand piggnar jag till och väl hemma vid dörren är jag jättepigg.


För varje dag som går ser jag naturens förvandling från att vara vinter till att nu bli vår. Vårens tecken blir fler och fler för varje dag och jag blir bara så glad varje gång jag upptäcker dem.


Under förmiddagen hälsade jag på en arbetskamrat som är sjukskriven och vi fikade och pratade bort ett par timmar.

  

Nu sitter jag här och det är redan sent på eftermiddagen.

Jag har bryggt kaffe med kardemumma och det är bara såååå ljuvligt gott!!!

Nä men nu har klockan rusat så där fort igen!

Då är det snart dags att laga middag och i kväll blir det något med köttfärs....nej inte köttfärssås! ...jag lovar.





Av Tin - 9 mars 2009 22:22

Har suttit här en stund och spånat på ett manus till en teater som vi ska spela i höst. Huvudet är fullt och en aning rörigt och så är det alltid innan allt faller på plats och  skådespelarna får sina repliker.


Teatern handlar om "mötet" mellan personal, vårdtagare och anhöriga i äldreomsorgen.

En teater med mycket humor men ett stort allvar bakom.

Den ska få publiken att reflektera över... "hur är jag i mötet".


Alla tips och idéer från "bloggvärlden tas gärna emot!!!


Ska fortsätta att jobba en stund till, kan liksom inte låta bli för det är bara så kul!


God Natt Bloggvärlden!







Av Tin - 9 mars 2009 18:00

Oj då, sån fart det blev på "kärringen". Vad lite frisk luft åndå kan göra! Jag säger då det...vilken tur att jag har hundar som "kör" ut mig på "vädring". Hua mej, så pigg jag blev och gick med en gång och ställde mig vid spisen för att laga middag.

Här luktar ljuvligt i mitt kök ska ni veta! Vanlig husmanskost som kotlett, potatis och grönsaker. det är väl inte så "illa pinkat" en vanlig måndag.

Ja men jag måste ju ta igen helgmaten, jag som varit på jobb hela helgen och missat den!!! Det är väl självklart!





Av Tin - 9 mars 2009 15:48



Jag måste erkänna att jag varit så lat i dag och så måste jag erkänna en sak till....jag har inget dåligt samvete för det heller, nä då, varför skulle jag?


Faktum är att här var så städat och det mesta i ordning trots att jag jobbat helgen. Det fanns inget över till mig att göra och det tackar jag för!

Jag la mig en stund på soffan och himmel så skönt! Jag drog en pläd över mig och vaknade när sonen kommer hem från skolan. Sjungande kliver han in i hallen. Vi har ett väldigt öppet hus och han ser mig där jag ligger i soffan.

Är du sjuk eller? undrar han. Nä då....jag har bara en ledig dag och är sysslolös, svarade jag.


En kopp kaffe nu och därefter en runda med hundarna så piggnar jag väl till. Det är verkligen inte så bra att "knyta" sig mitt på dagen för hur trött blev jag inte...




Av Tin - 9 mars 2009 06:35


God Morgon!


Vad ska jag upp om så tidigt egentligen? Jag som är ledig och allt.

Att ha hundar är ibland som att ha småbarn. De väcker en när det är bråttom att gå ut och i dag hade Harry en sådan morgon. Harry gick naturligtvis och la sig sedan och somnade om och det kunde jag också egentligen gjort men i bland känns det som man sovit klart.


Ja så här sitter jag nu, nyduschad men en kopp nybryggt kaffe. Det är ljust ute och dimman börjar lätta....ja ni, det känns ganska bra faktiskt...ska sitta här och njuta av kaffet och fågelsången jag faktiskt hör...nu fattas bara solen...men vem vet...

Av Tin - 8 mars 2009 19:37

Så där ja....då var min arbetsvecka slut. Nu är det min tur att få jag vara "helgledig". Ledig i tre hela dagar! Kan det kännas bättre?... och som sagt...den som spar hon har.


Nu hoppas jag på bättre väder än det eviga regnande vi haft i dag. Allt bli mycket roligare då. Men det finns de som har varit lyckliga och ovetande om allt regn i dag, som den kvinna som kommer till kaffebordet och med ett enda stort leende säger.....Vilket underbart väder vi haft idag!!! Så soligt och fint det varit i dag! Så satte hon sig ner och drack sitt kaffe, så nöjd och glad.

Hon fick oss alla att börja skratta och naturligtvis instämma. För vad gör väl det att regnar ute när vi på "jobbet" kan ha det soligt och glatt!

Vid närmare eftertanke kan det vara detta kvinnan egentligen menade.







Av Tin - 8 mars 2009 06:23



Lika som i går, väntar en lång arbetsdag, närmare bestämt, tio timmar.

Vilken tur att jag inte låg i badtunnan halva natten utan kom i säng i tid, ja i någorlunda tid i alla fall.

Skönt att det är så ljust ute fastän klockan bara är lite över sex. Väldigt disigt är det men inte värre än att jag hittar till jobbet ;)

Måste bara ha en kopp kaffe så jag piggnar till känner jag och pigg, go och glad ska jag vara i tio timmar framåt. Elva egentligen men under en timma är det rast och då blir det ryggläge i personalrummet med kudde och pläd.

Ovido - Quiz & Flashcards