Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Tin - 15 mars 2009 22:03


Var tiden går fort när man har det gott men nu börjar snart allvaret och en ny arbetsvecka.

Ni har väl packat ner lite mat att ha med i morgon? Man får inte slarva med maten och bara gå och köpa en kexchoklad, nej ordning och reda ska det vara....

Det gäller förstås att komma ihåg maten där den står i kylskåpet...det har min man liksom lite svårt för, ja då blir det att han sitter där och försöker bli mätt på en kexchoklad....men himmel vad tror han...vuxna karl!...stackarn.....


Packa gärna med en frukt eller två att ha som mellanmål...kläderna är bra att lägga fram redan i kväll så sparar du några minuter i morgonbitti och det är inte kul när man vill ha älskningtröjan som ligger i tvätten.


På tal om kläder ja....i kväll har det inte pratats om annat eller nja...kanske inte hela tiden men ganska mycket.

Dottern tar......studenten i år och som vanligt blir det stundetbal.

Vad vore en bal......på slottet om man inte få klä sig i en vacker......klänning!

Som vanligt......ska jag trolla fram den. Antingen köpa eller sy och hur svårt kan det vara att sy...hmmm...förmodligen väldigt mycket!


Sedan ska det vara skor, handväska, smycken.....det ser ut  som om jag behöver ett större trollspö!!!

Eller större plånbok kanske....det är lika bra att se verkligheten i vitögat!


Nej det här håller inte...att sitta här och skriva när jag borde hoppa i säng och sova. Det är bra om jag är utvilad i morgon när klockan ringer. Det bär sig inte att komma trött och utschasad när man varit ledig...hur ska jag förklara det?

 Utvilad, pigg och glá ska man vá!!!


Ha det gott!





Av Tin - 15 mars 2009 15:34

Jag sitter här och väntar på att söndagsmiddagen ska bli klar och det doftar dejligt vill jag lova...

I morse var det såååå nära *visa ungefär 1cm mellan tummen och pekfingret* att jag vägrade stiga upp denna dag. Grått och bara så mulet det kunde bli!


Jag säger bara det! Vilken tur att jag har hundar som tvingar mig upp....annars hade jag nog dragit täcket över huvudet och störtvägrat.


Kan ni tänka er!....inte en enda godisbit har jag ätit under helgen, ja men det är fanstastiskt för att vara jag!

Jag är riktigt stolt över mig själv!!!


Under dagen har vi "varit på tur" och som vanligt, är hundarna alltid med. Handlat lite här och där, vandrat med hundarna och det är ju givetvis väldans spännande att besöka nya platser.

Dottern fick också ett besök och där har vi "lovat bort oss" att hjälpa till med renorvering av barnrum. Vi gör helt enkelt en liten kul grej av det och tar med husvagnen, hundar och vin och "kör så det ryker" en helg!


Nej men kära vänner!!! Vad händer nu? Men är det inte fanstastiskt!!! Även jag ska få se solen denna söndag! :) :)

.....och nu ser jag ännu mer....vad skitiga fönster jag har!!!......men vet ni vad? Jag bryr mig inte.....bara skin solen för allt du är värd!!!


Nu ska bordet dukas och middagen avnjutas.


Ha en fortsatt skön söndagseftermiddag!



Ovido - Quiz & Flashcards