Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Tin - 19 mars 2009 20:38

Här har städningen gått som en dans och min stegräknare visar på dryga 12 000 steg. Då har jag god marginal för man räknar att 10 000 steg om dagen är bra för kroppen.


I morgon ska jag till frissan och det känns lite lyxigt att sitta och bli ompysslad och även fin, hoppas jag.

Jag ska inte klippa mycket för jag har det på "nerväxt".

Kan ni förstå vad jag ångrar att jag klippte mitt långa hår förra året. Bra att det växer som ogräs och är på god väg redan.

Varför ska man lyssna till vad andra säger. Att du inte klipper det kort...hur många gånger har jag inte hört detta eller....när man blir äldre ska man inte ha långt hår. Vem har bestämt det? Får inte tanter har långt hår?

Nej, från och med nu är det jag som bestämmer hur jag vill ha det och lyssnar inte till någon annan än mig själv.


Så gammal är jag inte att det är grått och det är jag tacksam för. Fast en del är ju yngre och har....hmmm...

Klippa lite och göra många blonda slingor, det ska jag göra i morgon.


Eftersom jag ska till frissan tidigt har jag mycket kvar av dagen att göra vad jag vill. Fredagsstädningen är ju klar!!!

Jag och mina hundar får väl hitta på något kul.


Kram

Tin



Av Tin - 19 mars 2009 16:37

När jag kom till jobbet i morse studerade jag vårt schema och såg att det inte skulle vara några problem om jag gick hem ett par timmar tidigare.


Två timmar gör väldans mycket. Det känns som om man bara jobbat halva dagen och bara tanken på att jag nu är ledig i tre hela dagar.....ljuvligt säger jag bara!


När jag kom hem tog dottern och jag hundarna på en långrunda i det soliga vädret. Våren är verkligen här!!!

Men så gick jag och funderade på en bild som jag tog förra påsken...


Påskris med fjädrar, påskliljor i väggampeln och kransen på dörren med gult band och så SNÖ!!!


Om jag inte minns alldeles galet, var påsken tidigt förra året, men som sagt....vad som helst kan hända....fast jag hoppas naturligtvis INTE att det händer!


Tills i morgon, mina vänner, ska hela huset vara städat!

Ja men hur skönt är det inte att vakna i morgon och stiga upp i ett nystädat hus och så på min lediga dag.

Men det gör vi tillsammans under helgen säger många....men inte jag. Då tycker jag att man kan hitta på något annat roligare att göra tillsammans, för visst finns det roligare saker att göra än att städa! Klart att det finns!!!

Vara ute med hundarna i trädgården och passa på att snygga till i rabatterna och kanske grilla en korv i all enkelhet....det är störtkul! Man får frisk luft, förhoppningsvis sol, massor av motion och så blir man mätt av korven. Kan det vara bättre?


Nä hä!!! Nu får jag sätta fart om jag ska få städat till min lediga dag!

Av Tin - 19 mars 2009 16:22


Här kommer på begäran från Mita en mosskorg som jag har gjort av hönsnät.


Med lite fanstasi kan man göra vad som helst.


Lycka till!

Av Tin - 19 mars 2009 05:54


God morgon på er!

Förste man uppe här i huset och Harry är den förste hunden. De brukar ligga kvar när jag ska jobba men i dag ville Harry springa ut en runda.

Min man börjar alltid senare än jag gör och "tar" alltid hundarna på morgonen vilket är väldigt tacksamt!


Dottern har en ledig dag så jag får ha badrummet för mig själv. Bara det att slippa "trängas" här på morgonen är lite småmysigt.


Några minusgrader är det allt ute men det ser ut att bli en fin dag. Kan undra hur många vi är som arbetar i dag...

känner för att ta någon komptimma i eftermiddag.

Det hade varit så gott att få sluta lite tidigare!


Ha en bra arbetsdag och till er som är lediga, passa på att vara ute i det vackra vädret.

Nu börjar solen skina....härligt!


Ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards