Alla inlägg under mars 2009

Av Tin - 19 mars 2009 16:37

När jag kom till jobbet i morse studerade jag vårt schema och såg att det inte skulle vara några problem om jag gick hem ett par timmar tidigare.


Två timmar gör väldans mycket. Det känns som om man bara jobbat halva dagen och bara tanken på att jag nu är ledig i tre hela dagar.....ljuvligt säger jag bara!


När jag kom hem tog dottern och jag hundarna på en långrunda i det soliga vädret. Våren är verkligen här!!!

Men så gick jag och funderade på en bild som jag tog förra påsken...


Påskris med fjädrar, påskliljor i väggampeln och kransen på dörren med gult band och så SNÖ!!!


Om jag inte minns alldeles galet, var påsken tidigt förra året, men som sagt....vad som helst kan hända....fast jag hoppas naturligtvis INTE att det händer!


Tills i morgon, mina vänner, ska hela huset vara städat!

Ja men hur skönt är det inte att vakna i morgon och stiga upp i ett nystädat hus och så på min lediga dag.

Men det gör vi tillsammans under helgen säger många....men inte jag. Då tycker jag att man kan hitta på något annat roligare att göra tillsammans, för visst finns det roligare saker att göra än att städa! Klart att det finns!!!

Vara ute med hundarna i trädgården och passa på att snygga till i rabatterna och kanske grilla en korv i all enkelhet....det är störtkul! Man får frisk luft, förhoppningsvis sol, massor av motion och så blir man mätt av korven. Kan det vara bättre?


Nä hä!!! Nu får jag sätta fart om jag ska få städat till min lediga dag!

Av Tin - 19 mars 2009 16:22


Här kommer på begäran från Mita en mosskorg som jag har gjort av hönsnät.


Med lite fanstasi kan man göra vad som helst.


Lycka till!

Av Tin - 19 mars 2009 05:54


God morgon på er!

Förste man uppe här i huset och Harry är den förste hunden. De brukar ligga kvar när jag ska jobba men i dag ville Harry springa ut en runda.

Min man börjar alltid senare än jag gör och "tar" alltid hundarna på morgonen vilket är väldigt tacksamt!


Dottern har en ledig dag så jag får ha badrummet för mig själv. Bara det att slippa "trängas" här på morgonen är lite småmysigt.


Några minusgrader är det allt ute men det ser ut att bli en fin dag. Kan undra hur många vi är som arbetar i dag...

känner för att ta någon komptimma i eftermiddag.

Det hade varit så gott att få sluta lite tidigare!


Ha en bra arbetsdag och till er som är lediga, passa på att vara ute i det vackra vädret.

Nu börjar solen skina....härligt!


Ha det gott!

Av Tin - 18 mars 2009 20:18

Under min timmes rast, vid middagstid, körde jag hem för att rasta hundarna. Vilket härligt vårväder!!!

Jag hade stor lust att stanna hemma resten utav dagen och bara vara i trädgården. Med en kratta och några påsar täckbark hade jag lätt roat mig.


Naturligtvis gjorde jag inte det. Jag hade liksom på känn att mina kollegor inte hade accepterat det.

I morgon är det min sista arbetsdag för den här veckan och jag kan bara hoppas att det fina vädret håller i sig.


I kväll sitter jag bara här och degar. Det finns inte ork till något annat när man jobbat i nio timmar. Många timmar på mitt jobb kan vara väldigt tröttande för huvudet.


Lite kvällskaffe och sängläge i tid, är vad jag behöver!








Av Tin - 18 mars 2009 06:55




God Morgon

...redan onsdag!

Hur gott är det inte att vakna och se solen skina...


Jag hoppas det blir lika soligt och glatt på jobbet i dag. Solen har en positiv inverkan på oss....och särskilt nu på vårkanten.


Ha en bra onsdag!


Av Tin - 17 mars 2009 13:54


Sitter här och njuter av en kopp kaffe med kardemumma........ljuvligt!

Jag har koll på klockan för snart är det dags att köra till jobbet.

Kan fundera på varför jag inte hängde ut tvätten. Det är ju verkligen torkväder men det är klart, risken hade varit att den flygit in till grannen som det stormar idag. Jag tror inte grannen vill plocka upp mina trosor i sin trädgård för att sedan knacka på och med rodnade kinder, fråga om de är mina. Ännu värre be om ursäkt att ett par blivit sönderrivna av hans rosbuske.


Nu ska jag höra med hundarna om de behöver ut och kissa innan jag åker eller om de klarar sig till "lillhusse" kommer hem. De sover ju som stockar, sötnosarna. A ja, de klarar sig!

Då ska jag bara packa ner lite frukt, ja det var väl allt.


Vi hörs!


Av Tin - 17 mars 2009 12:24


Det är värsta stormen ute i dag. Gamla löv dansar i vinden, grenar ramlar ner och det dånar och smäller MEN SOLEN SKINER, tänka sig....på min lediga förmiddag.


Det gäller att hålla i mössan när man är ute... och ute, har hundarna och jag varit och lekt i trädgården med gamla grenar som ligger överallt. Som avslutning gick vi en lång runda så nu är de nöjda och trötta och sover så gott.


Ja ha, då får väl jag snygga till mig så gott det går, för att ge mig av till arbetet. Men all frisk luft och motion jag fått kommer jobbet att gå som en dans....hoppas jag.


Ha en fortsatt bra dag!

Av Tin - 16 mars 2009 21:09


Nu är jag äntligen här....

och kan sätta mig ner och pusta ut. Dagens sysslor verkade inte få något slut i dag eller snarare kväll. Ja, det är sent ser jag....

Men några rader måste jag skriva fast jag vet inte om vad.

Alltså....ibland kan jag fundera på vem som är intresserad av att läsa vad jag lagat till middag, vilka golv jag moppat, vad ungdomarna haft för läxor och vad hundarna hittat på, för att inte förglömma....hur långa rundor vi gått och vart jag gömt min man....Nej!!!(skakar på huvudet och suckar) jag menar hundgodiset.


Men det här är min vardag, lite halvtråkig sådär....

Jag kanske också är en tråkig person fast jag inte vet om det själv....hmmmm....det var en otäck tanke!


Men tänk om det är sant! Känner mig sådan, men bara idag hoppas jag....jag tror jag "piper" i väg lite försiktigt nu, tyst och ljudlöst. Jag låtsas inte om att jag varit här i dag och bryr dig för Guds skulle inte om att läsa detta....vilket du förmodligen redan gjort...suck, stackare där...









Ovido - Quiz & Flashcards