Alla inlägg under augusti 2008

Av Tin - 31 augusti 2008 21:15



Helgarbetet är över för denna gången. Det är långa pass och jag kände mig trött när det började närmar sig slutet. Då säger en kvinna till mig, "vilken tur att ni finns, vad skulle jag annars ta mig till". Hennes ord värmde verkligen.

Det är fantastiskt att ha ett yrke där man får hjälpa andra människor.

När jag gick för att klä om kände jag mig fortfarande trött i kroppen men mådde gott i själen.


När jag kom hem såg jag att ett ufon hade landat på gräsmattan igen. Min man har varit duktig och tömt poolen som har stått på gräsmattan hela sommaren och det ser faktiskt ut som en ufoplatta.

Nästa år ska vi ha poolen på baksidan så nu ska ufoplattan göras om till en rabatt. Nu ska jag bara fundera ut vilka blommor och färger jag ska ha. Det får bli mitt projekt i veckan som kommer. Äntligen ska jag få skapa något igen!

Av Tin - 31 augusti 2008 14:04



Har haft en bra förmiddag på jobbet och är nu hemma på "timmar". Jobbet fortsätter klockan fem och varar till nio i kväll. Min dotter, det ena lammet som kom hem klockan fyra i morse ni vet, har just berättat om hennes "utekväll" som varit lyckad. Hon hade i alla fall mycket att berätta och beskrev hur människor beter sig ute nu för tiden. Beteendet är precis som förr. Alltid var det någon som "hade fått för mycket" på bussen till stan och alla skriker "Han är Kung i kväll"!!! Jag har aldrig sett en kung sitta och kräkas i en påse :(  Jag trodde kungen satt i baren!

Likaså finns den där "kladdiga gubben" fortfarande ute på krogen. Jag fattar ingenting! Han borde vara hundra år eller mera vid det här laget. Hur orkar han? Mitt "lamm" berättade att han svettades väldigt och det är ju klart att det måste vara ansträngande för honom nu. Dement har han också tydligen blivit, för han verkar fullständigt ha tappat moralen.


Av Tin - 31 augusti 2008 00:08



Varför har mammor så svårt att gå och lägga sig när inte alla "lammen" är hemma? Klockan har passerat midnatt och om några timmar ringer min klocka och det är dags för nästa arbetspass.

Lördag kväll...jag vet hur det var när jag var ett lamm...inte hade man bråttom hem inte, nej då! Det sista man tänkte på var mamma som satt där hemma och väntade.

Jag kanske ska ta och lägga mig i alla fall och läsa lite. Men tänk om jag somna! Då kan jag ju inte räkna in alla lammen!

Av Tin - 30 augusti 2008 07:31


Vilken vacker dag ni får, alla som är lediga. Jag arbetar hela helgen och får njuta av det "på håll".

Fick manuset till teatern senare i höst, Oj! det var inte lite att lära in! Nu blir det bara så.......i mitt huvud men det löser sig.

Ha en underbar dag och glöm inte att vara snäll!

Av Tin - 29 augusti 2008 21:38


Harry, min lille Irländare till hund hade fästing som jag plockade bort i kväll. De små otäcka djuren som kan göra så stor skada. Jag ryser!!!

Det fick mig att tänka på Stefan Einhorn som föreläste om "konsten att vara snäll". Det finns en bok som han har skrivit med samma titel. Läs den!

Vi brukar säga lite slarvigt om en person, "ja, men hon är ju snäll" och så fortsätter vi "men det är ju korna på ängen också". Alltså, att vara snäll är här negativt.

Men att vara snäll är en gåva och den ska man vara rädd om.

Är jag snäll om jag vet något om en människa och inte talar om det för henne? Något som hon senare i livet kan "skadas" av.

Jag har tänkt på dessa ord många gånger.

Tillbaka till fästingen!

Jag står i en kö och kvinnan framför mig, som är klädd i kjol har en fästing i knävecket. Vad gör jag? Är jag snäll om jag inte talar om det för henne. Hon kan ju drabbas av borrelia! Men situationen känns ju lite pinsam eller hur?

Men jag är en snäll människa och lägger handen på hennes axel och säger att hon har en fästing i knävecket och erbjuder mig att ta bort den.

Kvinnan blir otroligt glad att jag tog bort "smittospridaren".

Att vara snäll är en konst, men det kan alla lära sig! :)





Av Tin - 29 augusti 2008 15:31



I dag har jag städat i husvagnen. Den är så mysig och fin vår lilla vagn. Den är perfekt att ta med vid olika tillfällen.

Nästa helg åker vi med husvagnen till Öland och Lundegårds camping på hundutställning.

Vi är ett gäng både hundar och människor som känner varandra och har jättetrevligt hela helgen.

Efter hundutställningen blir det festligheter på kvällen med god mat och underhållning.

När vi blir trötta är det bara att "krypa" ner i vår lilla vagn.




Av Tin - 28 augusti 2008 21:42



Hör här, är det inte fantastiskt! Se dig själv om tio år - och din drömbild blir sann!

Så glad jag blev när jag läste detta repotage i tidningen.

Jag ska börja med att göra en bild av mig i framtiden så levande som möjligt. Ju fler detaljer, desto bättre!

Jag kan sikta hur högt som helst!

Jag kan se mig komma i tajta jeans och orka dansa i högklackat ända tills festen är slut och det bästa är att den nya vikarien gissa fel på min ålder med ett helt decennium.

Ja men är det inte fantastiskt, har ni hört på maken!


Vidare står det att våra mentala bilder har en otrolig kraft. Det är dit vi omedvetet styr. Så våga drömma!!!

Frammana en glasklar, positiv bild av dig själv i framtiden och drömmen kommer att slå in!


Av Tin - 28 augusti 2008 21:07

Harry


Mina hundar

Harry och Lisa




Harry kommer från Irland

och är ett riktigt

charmtroll






Lisa är en prinsessa!

Hon är lugn och snäll

utom när det finns katter i

närheten.


Läs mer om dem

www.villarosa.se















Ovido - Quiz & Flashcards