Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Tin - 2 mars 2009 21:51


Måndagen är snart slut och det är faktiskt jag också. Min arbetsdag har varit "extra" lång och det känns minsann.


Så säger min son att han ska ut och springa en runda.

Nu!!! Det regnar ute! Men spelar ingen roll tycker han, för det är skönt ändå.


Alltså i bland vet jag inte vad som flyger i mig, när jag hör mig själv säga....Vi kan väl börja springa tillsammans och köra lite lätt träning efteråt.


Men hallå....kan jag få....

en omtagning??? Det blev nog lite fel här....


Jasså inte! Okey då, vi kan börja lite lätt och ta hundarna med oss (då blir det några nosa och kissestopp och det gillar jag) Nä hä, jasså....de ska ha gjort det innan...

Omtagningen funkade inte, då får jag väl hålla vad jag lovat.


En ny arbetsdag i morgon och dags att lägga sig och drömma om....


 ...Sommaren! Det är väl en skön dröm...hänga ut tvätt som luktar så gott när de torkat i vinden....gräset och blommorna.....ja ja våren först. Jag vet! Men nu var det bara en härlig dröm....


Vi hörs i morgon!


Av Tin - 2 mars 2009 19:20


I dag har det regnat mest hela dagen....


 ...Det kunde vara ett stilla vårregn men det är kallt och ruggigt!!! Usch och fy!!! säger jag bara...


Så kom jag till chefen för ett lönesamtal, vilket inte är bra en mulen och regning dag. Hur generös är chefen då på en skala?


Hon hade tänt ljuset på bordet för att göra det lite mysigt på sitt kontor och säkert för att jag skulle komma ;)

 Vi sätter oss ner och då får jag se hur ljuset släcks av sig själv. Den gråaktiga röken som det blir när ett ljus släck, spred sig som en liten smal slinga rakt upp och försvann.

Det där bådade inte gott! Vill det säga att min löneökning också ska gå upp i rök?


Naturligt vis inte!!! Eftersom jag var sista av mina kollegor att ha lönesamtal hade chefen varit snål och hållt igen på utdelningen så jag fick "rubbet" som kvar kvar. Nja, så var det kanske inte men en krona eller två blir det nog i löneökning....

Kan fundera på vad jag ska göra med alla pengarna....hmmm...


Nu måste jag bara gå på en bloggpromenad! Då behöver jag varken paraply eller gummistövlar....Tack och Lov!




Ovido - Quiz & Flashcards