Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

Måste man vara "duktig" hela tiden?

Av Tin - 9 mars 2009 15:48



Jag måste erkänna att jag varit så lat i dag och så måste jag erkänna en sak till....jag har inget dåligt samvete för det heller, nä då, varför skulle jag?


Faktum är att här var så städat och det mesta i ordning trots att jag jobbat helgen. Det fanns inget över till mig att göra och det tackar jag för!

Jag la mig en stund på soffan och himmel så skönt! Jag drog en pläd över mig och vaknade när sonen kommer hem från skolan. Sjungande kliver han in i hallen. Vi har ett väldigt öppet hus och han ser mig där jag ligger i soffan.

Är du sjuk eller? undrar han. Nä då....jag har bara en ledig dag och är sysslolös, svarade jag.


En kopp kaffe nu och därefter en runda med hundarna så piggnar jag väl till. Det är verkligen inte så bra att "knyta" sig mitt på dagen för hur trött blev jag inte...




 
 
Ingen bild

storasyster

9 mars 2009 17:10

Skönt i bland att lägga kull sej..att lata sej är tillåtet oxså..

 
Kristina

Kristina

9 mars 2009 17:26

*fniss* Jag kan nästan se mig sonen framför mig med uppspärrade ögon. Tänk alla tankar som hann fara runt i huvudet på honom!! Mamma kan vara sjuk!! Usch vad jobbig!! Skämt och sido... Jag kan inte lägga mig mitt på dagen då vaknar jag aldrig till liv och sen somnar jag inte på kvällen.
Hoppas du får en skön promenad!!

http://kristinas.bloggagratis.se

 
Singo

Singo

9 mars 2009 21:52

Det är underbart med en siesta tycker jag! Var väl bra att du kunde slappa lite och slumra en stund! Det behövde du säkert. Vem orkar hålla sig vaken och vara på topp jämt ändå!

http://singo.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

10 mars 2009 18:21

Nä varför skulle du ha dåligt samvete, passa på och softa när du har möjlighet...

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards