Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Tin - 22 mars 2009 21:08




Arbetsdag i morgon igen, alltså...jag skulle kunna vara ledig i några dagar till...lätt!!!


Det känns alltid lite jobbigt när söndagskvällen kommer och man ska förbereda för morgondagen.


Men sådant är livet och man måste ju jobba för att få pengar och kunna leva. Det är ju inte som barnen trodde när de var små att man bara kunde gå till bankomaten och hämta när de var slut. Jag är sannerligen glad att jag har ett jobb i dagens läge. Skämmas skulle jag verkligen, om jag inte jublande hoppade ur sängen när klockan ringer och väcker mig i morgonbitti.


Det blir lättare och lättare nu när det ljusna tidigare och tidigare. Inte nog med det! Kvällarna blir längre och längre och vi kan till slut sitta ute och äta kvällsmat. Vilken härlig tid vi har framför oss!      

         Tack alla ni som varit och besökt mig i dag och tack för alla goa kommentarer.  Jag blir så himla glad varje gång ska ni veta.

Ha nu en bra start på en ny vecka och var ni än är och gör.

Glöm inte att vara glada för det smittar direkt!!! Ingen inkubationstid på fjorton dagar här inte.

 Det kunde ju vara lite tragist om det var så här.......jag ler! a men va nu då! Jo just det.....log inte fru Andersson mot mig...hmmm.... i affären när hon fick gå före i kön.... för fjorton dagar sedan.


God natt alla vänner!

Kram//

Tin

 

Av Tin - 22 mars 2009 16:11


Hur trött blir man inte av trädgårdsarbete...och hungriga också. Grillkorv med hemlagat potatismos kan det vara något? Med lite ketchup, senap och bostongurka funkar  alldeles utmärkt....en söndag? ja då, varför inte!


Hundarna la sig direkt på sina fällar och slocknade tvärt.

Trädgårdsarbete suger!!!


När jag var barn gick jag varje dag förbi en stor trädgård när jag skulle gå till skolan. Där fanns hönshus, växthus och det märkligaste av allt, där fanns ett ytterdass. Det fanns ingen annan som hade ytterdass...

Dasset låg precis intill vägen och man kunde inte låta bli att snegla på det när man gick förbi. Tänk om tanten satt där inne. Hon var lite läskig och jag var rädd för henne.

Mannen däremot såg så snäll ut som den trädgårdsmästare han var. Jag vet att mamma och pappa köpte blommor av honom ibland.

Hade någon sagt till mig då, när jag gick förbi det gulliga lilla dasset med det pytterlilla fönstret....att där!...på den tomten ska du bygga hus en dag. Jag hade skrattat....är du inte riktigt klok!!!....hade jag sagt. Men det är just vad jag har gjort!!! Av dass, hönhus och växthus finns inget kvar men varje gång jag gräver hittar jag en liten porslinsskärva från det gamla parets tid. Jag kan meddela att de hade vitt porslin med blå blommor. Kan undra varför jag hittar dessa i jorden. Ett och annat gamalt hönsben har jag också hittat.


Jag tror jag ska sträcka ut mig på sängen en stund. Kan jag verkligen behöva. Vila min stackars rygg och axlar....




Av Tin - 22 mars 2009 15:56


Som vanligt satt vår "egen" Kurre i trädet och käkade nötter medan vi jobbade för fullt i trädgården.


Håll dig borta från Lisa och Harry bara....De skulle ta dig direkt om de bara fick chansen.

Av Tin - 22 mars 2009 15:23

Baksidan av vår trädgård har fått en riktig vårstädning! Nu är det bara ett lager täckbark som ska läggas över rabatterna.

Både vi och hundarna har haft härliga timmar i trädgården. Vi har hjälpts åt med att klippa bort gammalt ris och räfsa ihop gamla löv. Egentligen, trots att vi "städat" ser trädgården ganska tråkig ut men snart så.....

Man är lika förvånad varje år!

Naturen är fantastisk!

Av Tin - 22 mars 2009 09:56

Solen lyser med sin frånvaro men den är förlåten för det blåser inte ett enda dugg. Däremot förlåter jag inte rygg och axlar i dag, de "känns" alldeles för mycket.

Vi har tänkt att vårstäda baksidan av trädgården i dag och jag ska bara göra "snälla" rörelser med ryggen. Jag tror att det ändå är bättre att vara i rörelse.


Hundarna är alltid med och de älskar baksidan. De är mindre duktiga på att hjälpa till. Nej nu är jag inte rättvis...de hjälper till på deras sätt.

Ja, vad väntar jag på...det är bara att ta fram redskapen.


Ha en riktigt skön söndag!





Ovido - Quiz & Flashcards