Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Tin - 30 mars 2009 22:48


Nu får hundarna ut och kissa en sista gång så den trötta tanten, det vill säga jag, kan gå och lägga mig.

Vad skönt att krypa ner och veta att ingen klocka väcker mig i morgon....ledig tisdag *ler stort* 



Av Tin - 30 mars 2009 21:17


Jag stog och tittade ut från ett fönster på jobbet och fick se blåsippor...

...som växte på slänten. Nu mina vänner, är det vår på allvar!!!

Man blir så glad när man ser att de "små blå" har vaknat till liv och när jag så hur varmt det ska bli under denna vecka så blev jag ännu gladare....äntligen!!!


Måtte det inte bli fler "bakslag" men alla vet att aprilväder inte är att lita på...


Nu har jag ett par dagars ledighet så i morgon blir det ett besök i trädgårdshandeln. Jag måste bara köpa lite vårblommor att ställa vid ytterdörren.



Av Tin - 30 mars 2009 13:48


Det känns så gott att planera för sem.vikarierna för då kan det inte vara länge till sommar och sol.

Utbildningsdagarna börjar "ta form".


Har lite ledigt mellan "passen" och dotterna och jag tog hundarna på en ruggigt kylig runda. Den var allt annat än skön. Tur att jag har min mössa, min älskade

varma...sliten och ful som stryk, men "go" ändå.


Hundarna gnager på färska märgben och jag äter chokladglass med marshmallows...jag säger bara...mums!

Jag vet att det är korkat och onödigt men....nej faktskt inte!!! Jag kände att det gjorde mig alldeles gott!


Har lovat att laga köttfärssås till familjen att äta när jag jobbar och måste sätta fart!


Ha det gott!

Tin



Av Tin - 30 mars 2009 08:11

Så trött jag är denna måndag! Men det är ju förstårligt att efter mer eller mindre "bott" på jobbet under helgen.

Ja nu är det inte att jag sover där precis, men det känns som jag varit där väldigt länge.


I dag borde jag vara ledig, en halv gammal tant som jag är. Hon orkar inte så mycket nu för tiden...ha ha....jag skulle kanske inte skratta...det ligger mycket sanning i det...suck!


Jag ska om en stund, börja planera "sommarvikarieutbildning" och sedan blir det till att köra kvällspasset på mitt ord. jobb. Därefter är helgjobbet över för denna gången och jag blir ledig ett par dagar!!!


Bra att dottern har ledig dag och tar hand om hundarna idag.


Ovido - Quiz & Flashcards