Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Tin - 1 mars 2009 19:19

Helgen har gått alldeles för fort. Jag har flera gånger tänkt att det bara är lördag idag, vet inte varför, ett önsketänkande kanske? Men sanningen går snart upp för mig, att det faktiskt är söndag och den lediga helgen är snart slut. Vem tog denna helgen? som min farmor alltid sa.


I morgon är det arbetsdag, Yes!!! Ja, men det är väl så man ska tänka. Hur kul är det att redan nu ställa in sig på att det blir hur tråkigt som helst?


Lönesamtal ska jag också ha i morgon....hmmm....det kanske kan bli lite kul. Men det finns nog inga pengar kvar är jag rädd. Alla mina kollegor har redan varit på samtal, så pengarna är nog redan slut ;)


Ha en fortsatt skön söndagskväll, det lilla som är kvar av den och glöm inte gå till jobbet med ett leende i morgon!


Kram//

Tin



Av Tin - 1 mars 2009 17:06


Äntligen mars månad eller jag kanske ska säga....hur fort har det inte gått! Det är ju inte länge sedan vi firade jul och jag tog ner julkransen från dörren i går. Bättre sent än aldrig...


Men nu är väl ändå våren här....va....? Det börjar spritta lite här och där eller hur?  Visst känns det!


Här där jag bor är det verkligen vår i luften och det dröjer nog inte länge förren vi kan plocka dessa....


...underbara vitsippor!


Finns det något vackrare än en vitsippebacke?


Men man ska inte ropa hej.....vi vet ju vilka bakslag det kan bli så här års, men vet du vad! Vi ger "blanka katten" i det! Vi gör lite fint och vårlikt att sätta på köksbordet....


...och bestämmer oss för att nu ÄR DET VÅR!!!

Av Tin - 1 mars 2009 15:47


I dag har jag "pysslat" med mina hundar, Harry och Lisa.

Vi går ju här och väntar på att hon ska börja löpa, men nej då, hon dröjer. Tanken är att hon ska paras vid nästa löp.


I går när vi kom hem från affären...hundarna hade varit hemma och kom naturligtvis och mötte oss för att se vad vi handlat. Handlat, hade vi verkligen gjort, flera kassar bars in i köket.


 Då får jag se en bloddroppe på golvet...och en till....och en till! Vad bra!!! nu är löpet igång...trodde jag medan jag torkade upp. Men det blev inte mer än så...konstigt? Då ser jag att påsen med köttvaror läcker lite, aha...det var bara köttsaft! Jag som blev så glad, för jag tänkte, äntligen!!! Så lurad jag blev!


Både Harry och Lisa är.......klippta

och fina, enligt mig. Det är ju inte så lätt att klippa men jag tror på att våga och att övning ger färdighet!

Båda hundarna har fortfarande lugg och skägg som en wheaten ska ha!!! Där "slant" jag inte med saxen!


Har man hund har man också en massa...

...hundben liggande överallt. Hundarna älskar sina ben och jag köper gärna färska märgben till dem. Men jag har sagt åt dem att hålla lite ordning på dem. Det är inte så trevligt att trampa på dem.


I bland tar de med sig dem ut för att "hålla lite ordning på dem" själva...

Ja ja....på deras vis....

...kan fundera på hur många jag hittar när jag börjar vårstäda i rabatterna....hmmm... en hel del, förmodar jag.


Jag har sett så många snygga lådor med text.....


....undra om jag kan snickra ihop en sådan och skriva Hundben på lådan.

Det kunde väl vara trevligt eller hur? Fast det lär väl bli jag som får lägga tillbaka dem i lådan igen. Nej varför det? Hundar kan man ju lära....


Denna vårlika dag har snart blivit kvällen och jag har i stort sätt bara som sagt var, pysslat med mina fyrbenta och det är väl gott nog. Det känns faktiskt väldigt skönt när det är gjort.



Ovido - Quiz & Flashcards