Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Tin - 11 mars 2009 22:00


I dag har jag minst sagt varit sysslolös. Hundarna har blivit kammade och fått klorna klippta. Det är så skönt att ha mitt hundrum och allt på plats vilket blir mycket enklare.

Jag inbillar mig att hundarna också tycker att det är kul att stå på klippbordet och ha utsikt över trädgården.

Det kan ju komma en katt gående över gräsmattan...


Så blev det en resa för att köpa sockar naturligtvis och när jag ändå var på hugget blev det ett par jeans också.


Jag var också tvungen att "titta in" i blomsteraffären där man har "plockat" fram påsken....redan!!! Det är väl några veckor kvar tills dess?

Jag gillar verkligen att vara här och känner hur glad jag blir och det bara kliar i fingrarna efter att gå och plocka ihop vad jag vill och göra min egen kreation och så här blev den....


Den blir fin att ställa på soffbordet.


Som vanligt gick min dotter och jag en kvällsrunda med hundarna men sedan gjorde vi något mycket ovanligt.

Vi tog en extra promenad, utan hundar, runt hela byn.

Det var en konstig känsla att inte hålla i ett koppel och stanna ibland för att hundarna ska kissa eller nosa.

Vi gick i rask takt, flera kilometer.


Ja sedan har jag hjälpt till med skolarbeten och kvällen har liksom försvunnit i dimman och det är snart läggdags.


Det är lite märkligt, har ni tänkt på det? Man kan vara ledig i några dagar och just när man känner att energin återvända och man börjar få lust till att göra så mycket....då är ledigheten slut. Det är lite lustigt....


Men det är inget att gråta över, nej då. Nu är det bara torsdag och fredag kvar och sedan är det ledig helg!!!


Ha det gott!

Av Tin - 11 mars 2009 12:47


Hur långt ner jag ändå grävde i min byrålåda hittade jag inga sockar...som var hela. Ja men detta är inte klokt!

Jo ett par hittade jag till slut....rosa med några turkosa blommor, väldigt snygga ha ha....vem katten har köpt dem?......hmmmm....

Ja ja, i dag har jag inget annat val än att ha dessa på mig. Jag säger bara det, vilken tur att jag är ledig ;)


Sockarna i vårt hus lever ett eget liv! De kommer i från varandra och går även och lägger sig i någon annans låda.

Sockarnas värsta "monster" är nog tvättmaskinen, för den äter dem och det har gjort att jag har en .....

...korg full med omaka strupor med hopp om att makan eller maken dyker upp vilket sällan händer. Den "skiljsmässan" är oftast bestående!

Men det är ju synd att slänga sockan!


Nu blir alla våra omaka sockar och sockar med hål i, leksaker till hundarna. Billigt och bra! En godbit i sockan så har de att göra en stund.


Nu ska förrådet av sockar fyllas på! Det är bara att fixa det med en gång. Oj då, Lisa och Harry väntar redan vid dörren ha ha... Åka bil! ja se, det är skit skoj!


Ovido - Quiz & Flashcards