Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

Manusförfattare....

Av Tin - 9 mars 2009 22:22

Har suttit här en stund och spånat på ett manus till en teater som vi ska spela i höst. Huvudet är fullt och en aning rörigt och så är det alltid innan allt faller på plats och  skådespelarna får sina repliker.


Teatern handlar om "mötet" mellan personal, vårdtagare och anhöriga i äldreomsorgen.

En teater med mycket humor men ett stort allvar bakom.

Den ska få publiken att reflektera över... "hur är jag i mötet".


Alla tips och idéer från "bloggvärlden tas gärna emot!!!


Ska fortsätta att jobba en stund till, kan liksom inte låta bli för det är bara så kul!


God Natt Bloggvärlden!







 
 
lastbilstanten

lastbilstanten

9 mars 2009 23:34

Låter som om du planerar en fortsättning på den helt eminenta föreställningen "Sista dansen" som gick på Stadsteatern i Göteborg för en tid sedan. Kikade på den och den var MYCKET gripande! Var det Carin Mannheimer som stod bakom den??? *osäker*

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
synne

synne

10 mars 2009 09:27

Det låter spännande med teatern.Hoppas du får en bra dag.Kram synne

http://synne.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

10 mars 2009 10:13

Det är ganska svårt att få till ett bra manus. Jag spelade teater innan i många år. Vi spelade sk buskisar med mycket sång och musik. Vi reste runt i flera år till olika bygdegårdar och det var jätte kul. Oj, oj, oj vad vi skarattade. Det hörde även till att vi kom av oss lite, det gillade publiken!! Vår "regisör" han la till alla sångerna med egen text som passade till manuset och det var ett jobb som tog honom flera månader. "Bygdeamatörerna", som sällskapet heter, spelar fortfarande och de hade premiär i Söndags på en ny buskis. Nu för tiden reser de inte runt utan spelar bara här i grannbyn. Ganska många av de som var med när jag var det, är fortfarande med.
Jag tror nog du får till ett bra manus. Du verkar vara den som kommer ihåg, lustiga och mindre lustiga saker som händer på jobbet. Jag själv har jätte dåligt minne för sånt. Lycka till!! Kram (oj, vad långt det blev;) )

http://kristinas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards