Alla inlägg under mars 2009

Av Tin - 29 mars 2009 21:19

Förstår ni hur skönt det är att sätta sig och rapportera till "natten" det sista jag gör innan jag går hem.

Jag känner mig nöjd med dagen och vi har gjort ett gott jobb tillsammans.

Nöjd men väldans trött!


Båda hundarna ligger innanför dörren och väntar på mig och det är så härligt att vara så välkommen hem. Mannen har som vanligt kaffet klart och färdigt att bara hälla upp, tack snälla!

Ja, så här sitter jag nu....orken tog slut liksom.


Måste gå en bloggrunda och se vad ni har haft för er denna dag. Ni har väl redan gått och lagt er kan jag tro...klockan är ju mycket. Men jag kan inte lägga mig ännu...måste varva ner först.


Natti Natti!!!




Av Tin - 29 mars 2009 06:08


Nu vet jag inte om jag är rätt eller fel...

Det är alltid lika förvirrande när man ställt om klockan men jag tror att det är rätt...


Det var mörkt när klockan ringde och bara det lite snurrigt.

Jag vill ju inte komma "fel" till jobbet men när ingen kollega ringt och undrat var jag är, borde jag ligga rätt i tiden.


Söndag i dag och det är bara jobb, jobb, jobb...för mig och trött är jag. Just nu fattar jag inte hur jag ska orka.

Kan jag skylla på att jag sovit en timma mindre? ;)


Människor och hundar i huset sover och har det så gott i sina sängar. Det är inte utan att jag blir lite avundsjuk...


Vad ska ni hitta på för spännande i dag?


Ha dett gott!



Av Tin - 28 mars 2009 19:45


Här har vi redan börjat tjuvstarta med att släcka ner. Jag tror inte att jag orkar resa mig från soffan mer i kväll och släcka överallt när "tiden är inne".


Timmarna på jobbet har bara rusat i väg och tröttheten kommer som "ett brev på posten" när jag kommer hem så nu tänker jag sitta här och bara njuta av alla levande ljus i mörkret.


Klockan ska vi också ställa fram i natt och det är ju lite förvirrande varje gång men nu ska vi "ställa fram trädgårdsmöblerna".

Det blir att sova en timma mindre i natt!!!


Sitter du också i mörkret med levande ljus tända omkring dig?


Mysiga hälsningar

Tin

Av Tin - 28 mars 2009 06:19









Det regnar ute...min pappa sa alltid att... allt regn vi kan få innan midsommar är "guld värt".

Ja då ska vi väl vara tacksamma för regnet i dag för naturligtvis blir det en varm och torr sommar. Ja, här sitter jag redo för att snart åka till mitt arbete och nog var jag trött när klockan ringde och förbannade dessa arbetarhelger, bara några sekunder, innan jag slängde benen över sängkanten.


Nu måste jag sticka...

Ha en riktigt skön lördag!

Av Tin - 27 mars 2009 22:45


Jag har inga som helst problem med sysselsättning under helgen...jag ska jobba!

Just nu vill jag helst vara ledig och det tar emot lite faktiskt, men när man väl kommit till arbetet känns det helt okey.

Timmarna, fast de är alldeles för många, går väldans fort och innan man vet ordet av, är det hemdags.


Jag måste tala om för hjärnan bara....att det är roligt att jobba helg....ja, det är jättekul....vilken tur jag har som jobbar helgen...det är verkligen kul att jobba...


Ja men det funkar ju! Jag ser verkligen fram emot att få stiga upp i morgon och vad spännande det ska bli. Undra vad som händer i morgon...


Till er som är lediga och jobbar, ha en riktigt skön helg!


Av Tin - 27 mars 2009 19:26

Här står jag i kväll och lagar en god middag. Helstekt fläskfilé som stått och småkokat i buljong (bongs kalvfond) och rosmarin en stund. Av skyn gör jag sedan "min goda sås" där jag använder skyn, slår på matlagningsgrädde, vinbärsgelé och rödvin. Pricken över i:et är inte vinet utan klippt gräslök. Jag reder såsen och låter den småkoka, ju längre desto godare. Krydda så den blir riktigt smarrig!


Fläskfilén skär jag i skivor och lägger upp det på ett fat med höga kanter där såsen redan ligger. Jag "dränker" inte köttet i såsen, det ser inte snyggt ut.

 Som garnering på köttet lägger jag färska, smörstekta champinjoner.


Bakad potatis och sallad är gott till!!!


Jag har alltid tyckt om att laga "den goda maten" och ha väldig nytta av den utbildning jag har....som jag inte yrkesutövar och jag tror nog att det var det som mannen föll för...min mat *skrattar*....


Jag är nästan klar med det sista med maten när maken kommer hem med något bakom ryggen.

Vad det detta du ville ha, säger han och sträcker fram ett överkastat. Varsågod!

Jag är mållös....det ska ju kemtvättas, säger jag.

Skit i det, säger han. Det är ju så jäklar snyggt!!!

Det är klart att vi ska ha det, fortsätter han.


Så där ja, då har jag det snygga i alla fall. Nu ska ni snart få se på bilder på vårt nya sovrum för nu har jag "pricken över i:et, det snyggaste överkast jag sett.





Av Tin - 27 mars 2009 14:57


Varför gräva ner sig fär ett gammalt överkasts skull. Det är ju ändå korkat...ja menar det kanske bara var så elegant i affären för den starka belysningens skull....va, visst var det så...

Det hade säkert inte passat färgmässigt i vårt sovrum *korsar två fingrar bakom ryggen* ...........Skit!!!

Jag brukar inte svära men om du vill kan du lägga in vilken svordom som helst på den prickade raden.

Nu lägger jag detta bakom mig!


Lite gott att äta förväntas att jag ska laga denna fredagskväll och sedan får vi ju inte missa finalen

i Let´s Dance. För min del spelar det ingen roll vem som vinner för båda två är värdiga vinnare.


Det som slagit mig är att man blir aldrig för gammal att lära. Det är väl härligt....och då stämmer uttrycket...man lär så länge man lever!!!



Av Tin - 27 mars 2009 14:30


Överkastet var så snyggt och jag blev så lycklig att ett fanns kvar. Så elegant i svart, grått och silver och skulle passa perfekt i vårt sovrum....men den lycka som varar....


Jag är så noga att läsa tvättråd och läser...kemtvätt!

Där föll det! Inte kan jag köpa ett överkast för drygt 1500 kronor som ska kemtvättas hur snyggt det än är!!!


Jag säger bara...vilken tur att solen sken när jag kom ut från affären, det gjorde mig lite gladare. Lisa och Harry fick komma ut ur bilen och vi gick en lång runda i det vackra vädret.


Kemtvätt på överkast...som man behöver tvätta ofta???




Ovido - Quiz & Flashcards