Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Tin - 12 mars 2009 20:57




Fredag i morgon och det känns väldigt gott! Särskilt när helgen är en ledig sådan.

Här pratas mycket om snö och det hoppas jag är förskonad från. Jag har absolut fått nog av den varan.

Här har man visat en stor sol "över" oss och tio grader varmt på måndag. Jag hoppas innerligt att det är sant men som sagt mycket kan hända.....det är vi väl medvetna om.


Nu tror jag alla människor behöver solen, värmen....ja, framförallt ljuset!!! Vi vill att den "riktiga" våren ska vara här eller hur?


I kväll ringde en försäljare och ville "lura" på mig en handarbetstidning men jag vill inte sitta inne och handarbeta nu....när våren kommer! Så jag tackade nej.


Jag kan inte låta bli att tycka lite synd om försäljarna...som bara gör sitt jobb för att tjäna pengar.

Hur många utskällningar och hur många gånger blir de inte avspisade på ett vresigt sätt varje dag?

Jag måste erkänna att jag oftast är trött på dem också....och tillhör dem som avspisar....


En gång ringde en försäljare och ville sälja tvättmedel och han gjorde som alla andra....la till med sin värsta försäljarröst. Men den är försäljaren var lite annorlunda för han var så charmig med sin skånska dialekt och jag beslutade mig snabbt för att skoja lite med honom när han frågar....vilket tvättmedel använder du?

Jag använder inte tvättmedel, jag har vanlig såpa, svarar jag lugnt.

Såpa i tvättmaskinen (ett littet skratt)

Jag har ingen tvättmaskin, fortsätter jag lika lugnt.

Nä hä....(han skrattat till igen)

Ja, bara skratta du men det är minsann inte så kul att gå ner till bäcken och tvätta nu när det är vinter.

(Han försöker verkligen att låta bli att skratta)


I går var bäcken frusen och jag fick hugga hål i isen och himmel så kallt det är. Jag fryser om mina händer....för att inte tala om mina knä....


Nu kan han inte låta bli att skratta och jag fortsätter min "tvättberättelse" där nere vid bäcken.

Det hela slutar med att han tackar för det roligaste samtal han haft på länge....och det fast han inte fick sälja något tvättmedel till mig.


Jag måste erkänna att jag har skojat med flera telefonförsäljare. Kan bara inte låta bli...

Ovido - Quiz & Flashcards