Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Tin - 20 mars 2009 22:47


Är det sanning att man liknar sin hund och att man omedvetet köper den ras som liknar en själv.


Vad säger ni?


Lisa och jag

 Jag och Harry


Jag har ett ostyrigt, självlockigt hår och det är lika för hundarna. Våra frisyrer kräver sin skötsel om vi ska se fina ut. Harry har mer vågor i sin päls och det kan jag också göra om jag dra ut lockarna.

 Mina ögon är stora och det har även Lisa och Harry. De har lång lugg för de stora ögonen medan jag täcker mina med glasögon (åldersförändring...suck!)


Är jag lik en wheaten terrier?


Nu är det väl snart dags att hoppa i säng. Jag tror det blir en tur till cafét i morgon för att köpa nybakade frallor till frukost....det är ju lördag i morgon och då ska det vara lite extra.


God natt!


Av Tin - 20 mars 2009 19:33

Har haft det så himla lugnt och skönt i dag. Jag har varit ute på långa härliga promenader under solsken. Lite kyligt till en början men efter att tag har man gått sig varm.


Jag är nöjd med mitt besök hos frissan. Hon fick inte använda saxen så mycket, nej nu är det på tillväxt....igen! Men blanda och kladda i färg som skulle ge mig massor med blonda slingor, det fick hon mer än gärna göra.


Nu börjar snart dansen, kan undra om jag ska bli uppbjuden eller ej, jag som är så fin i håret. Jag bara skojar....ska slänga mig på soffan och titta på Lets´s Dance. Jag har minsann blivit lite trött av all frisk luft idag....kan man bli det förresten?


Men hur som helst är det väldigt tryggt att sitta där, för det är ingen risk att jag blir utröstad.

För jag säger bara det.....vad skulle de göra om de inte hade lilla "mamsen" som lagade så gott till denna fredag.

Bakad potatis, helstekt fläskfilé, varm sallad och så den där jättegoda såsen som bara lilla "mamsen" kan få till.


Jag kan säga...jag sitter säkert, vecka ut och vecka in.


Ha en fortsatt trevlig fredagskväll!




Av Tin - 20 mars 2009 08:08


Vilken......solen skiner, fåglarna kvittrar, och jag är såååå ledig man kan vara. Är det inte underbart!


En sådan här fin morgon kan man bara inte sova bort och egentligen ville jag inte att morgonpromenaden skulle ta slut (efter 2,5 km), men jag ska ju bli "fin" i håret idag också.


Dags att åka om en stund så vi hörs senare.


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards