Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Tin - 6 mars 2009 23:14


Här vaktar vi....



Hela vår trädgård är inhägnad för att Lisa och Harry ska kunna leka och busa fritt. Här är porten till vår trädgård.



Nyfikne Harry blir jätteglad när det kommer besök.


Jag vill ha saker i trädgården som "fångar" ögat...



Fågelbad i betong som jag gjort av rabarberblad


De är också fina utan vatten....



....här tillsammans med Kärleksört


Ett annat fågelbad....



Varför inte ett par rostiga nycklar....


Rosenflockel lockar till sig massor av fjärilar



I vår trädgård skall både barn och hundar kunna röra sig...

 ...fiskarna i dammen är också ett blickfång


Sten och växter är så fint tillsammans!


Det är bara fantasin som sätter gränser


Rosor och murgröna i mosskorg. I bakgrunden klättrar

en Pipranka.


Smällspirea har en vacker färg. Närmst staketet

en Honungsros som doftar ljuvligt.


Honungsrosen är en riktig klättrare....



Smällspirea i närbild...



Ett litet axplock av bilder från vår trädgård. En trädgård som vi hela tiden förändrar för vi hitta på nya projekt.


Av Tin - 6 mars 2009 19:29


God fredagskväll på er!


Äntligen kan jag sätta mig ner! Jag har varit på språng hela dagen känns det som. Jobb, hundrundor och så laga lite extra gott det är ju fredag!!!

Kycklinggryta med ris, tända ljus och några kvistar vide på bordet som jag plockade på en hundrunda.


Denna fredagen inleder mitt helgjobb vilket jag hoppas blir så där lugnt och behagligt. Men det vet man ju aldrig när man jobbar med människor. Allt kan hända!


Resten av kvällen blir en mysa i soffan och titta på TV-kväll med tända ljus, kaffe och chokladglass.

Måste bara titta på mina trädgårdsbilder och man vet ju aldrig om de dyker upp här på bloggen lite senare!


Av Tin - 6 mars 2009 06:14


God Morgon!


Jag skulle bara gå in till grannen och dela hans medicin och när jag kommer ut igen har jag plötsligt väldigt långt att köra hem. Hade jag inte gått hit? Nu fattar jag ingenting...


Då ser jag att bensinen är alldeles slut och grannens hus är plötsligt borta och mobilen ligger hemma.

Jag vet inte var jag är och ta med ett däck (varför gör jag det,konstigt) och börjar leta efter en mack.

Jag går och går....däcket börjar bli tungt.....och jag är naturligtvis orolig.

 Ett tåg kommer, vad bra! men det vågar jag inte åka med. Där är bara en massa stora sten och feta kor i vagnarna. Jag bara vägrar! Jag fortsätter till fots.

 Då....ringer klockan.....är jag framme vid macken nu? Aha! Väckarklockan!!!

Jag har bara drömt!!! Vad skönt!

Jag lägger i från mig däcket i drömmen och fundera på varför jag ställt klockan....hmmm...jo, det är fredag och jag ska jobba.


Ha en undarbart god fredag var ni än är och gör!


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards