Alla inlägg under november 2008

Av Tin - 30 november 2008 19:48


Jag utmanar ALLA!!!

Utmaningen är vem har värsta grannen med att pryda sin trädgård med LJUS och TOMTAR?


Det här mina vänner, är min granne! Visst är det mycket eller för mycket kanske. Men jag beundra honom för det jobb han lagt ner. Han är i 80års åldern och älskar att göra det fint till advent. Jag blir lite nervös när han är på taket för att ställa tomtarna på plats. Tomtar och troll finns över hela trädgården, även hängande i träden! Han beräknar att det blir 3 tusen extra på elräkningen.

Har du också en granne som jag?

Utmana mig genom att sätta in en bild på din blogg.

Skriv en kommentar hos mig sedan och tala om att har en bild med din värsta granne.


Här är bilder på min "värsta granne" med att göra julfint!

Av Tin - 30 november 2008 16:17


Oj vad lite sömn det har blivit denna helgen! Två kvällar i rad har jag inte kommit i säng förren vid tretiden på natten. Faktum är att jag inte känner mig särskilt trött.

Glad är jag att min nyblivna 15-åring har klarat sin första mopedag mycket bra.

Han har också förklarat för mig att han är byxmyndig...vilka frispråkiga ungdomar jag har.

Han brukar klappa mig på huvudet och säga, lilla mamma.

Ja, så är det när barnen växer ifrån en och det inte lite heller och den rackarn spelar på det ;)

Min lediga vecka är nu slut och en ny arbetsvecka börjar och måndagen är en....ledig dag. Blev ni avundsjuka, ni som måste jobba i morgon? Det är skönt att vara ledig efter denna helgen. Det behöver jag ;)



Av Tin - 30 november 2008 11:13

Man kan inte gå och vara rädd för allting, man måste våga leva!

Tänkvärda ord!


Jag är i en affär och när jag vänder mig om står jag öga mot öga med en kvinna som precis mist sin man.

Jag börjde genast leta efter de "rätta" orden i min hjärna. Bra ord, lämpliga att säga till en alldeles för ung änka.

Jag kände henne för väl för att låtsas, att inte se henne och därmed slippa denna situation.

-Hej! säger jag och kramar om henne.

-Hur har du det?

Hon ler och säger att hon tar en dag i sänder och sedan börjar vi prata om allt.

Hur rädd man kan vara för mycket.

Hon hade just mist sin man och borde vara livrädd!!! för allt!!! men så säger hon till mig.

-Man kan inte gå och vara rädd för allt, man måste våga leva.

Så kloka ord som hjälpt mig så mycket. Det är ofta jag tänker på detta när ungdomarna ger sig ut "för att upptäcka världen". Hur rädd kan man inte bli då! Men så tänker jag på dessa ord. Jag kan inte vara rädd...


Så gå inte omkring och var rädd i onödan!

Våga leva livet!!!



Av Tin - 30 november 2008 10:39


Lisa och Harry är bästa kopisar. De leker och busar med varandra som bara hundar kan.

När de är trötta, ligger de gärna bredvid varandra och myser.

Av Tin - 30 november 2008 10:27


En trevlig första advent!

Det är Andersdagen i dag och vad brukar man säga, jo, Anders blaskar, julen braskar.

Här är det grått och blött vilken innebär att vi får snö och kallt till jul. Ja men det låter ju gott!!! om det nu ligger någon sanning i ordspråket. Men det måste man ju tro!

I dag fyller sonen 15 år och han fick sin moped han har längtat efter. Nu är han ute och kör för fullt och jag kan bara hoppas han inte glömmer att vara försiktig.

Jag kan inte sitta här hemma och vara orolig hela tiden då blir man ju knäpp!

Man kan inte gå och vara rädd för allt, man måste våga leva!


Av Tin - 29 november 2008 15:20


Här väntas gäster! Vi ska fira sonen som fyller 15 i morgon.

Han har inte tid med gäster på sin födelsedag för han tror, att han får fullt upp med något annat, som är mycket roligare än samspråka och vara trevlig vid ett bord.

Ni förstår säkert vad han önskar. Ja ja, vi får se vad det blir....ångerst för mig i alla fall. De har ju ingen trafikvana!

Bordet är nu dukat och Harry väntar också på gästerna. Han älskar när det kommer mycket folk!


Av Tin - 29 november 2008 12:12


Kvällen började med champagne hos min väninna. Vi måste ju fira att vi äntligen kunnat träffas!

Vilken trevlig kväll!!! Mycket snack naturligtvis där allt dammades av och vändes ut och in.

När vi träffas har vi en regel att allt som sägs stannar innanför väggarna och stannar kvar där.

Hon bjöd på kycklingsallad, bröd och så massor av vin.

Jag hade en lapp på soffbordet om olika tider för nattbussen hem. Den tiden sköt vi framåt hela tiden ha ha.

Vi hade ju så mycket kvar att prata om.

Till slut tog jag bussen kl. 02.25


Av Tin - 28 november 2008 15:23


......ja på min hylla ovanför ett gammalt fönster.

Jag älskar dessa grovhuggna änglar med sina rostiga vingar.



Ovido - Quiz & Flashcards