Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Tin - 7 mars 2009 22:18


Min dotter ringer och säger....kom hit! Vi ska bada i badtunnan, det är jättevarmt i vattnet! Det är många som kommer, det blir skitkul!!!

Ja men visst hade det varit skitkul....om jag orkat och inte ska jobba i morgon igen.

Lördagskväll och här sitter jag och känner mig som en gammal kärring som bara längtar att få ta på nattmössan och yllesockarna och hoppa, nej jag menar...ledas i säng.


Ja men hallå, hur tråkig kan jag bli....när är det min tur att få ha lite skoj?


Ska bara tvätta av mig och smörja mig med antirynkkräm och borsta mina tänder, som fortfarande är mina egna.

En lång arbetsdag väntar i morgon och då ska jag vara pigg och glad.....igen!






Av Tin - 7 mars 2009 14:01


Vädret är inte det allra bästa. Grått, trist och det duggregnar men jag jobbar ju så det gör inte så mycket. Jo det är klart det gör...man blir alltid gladare när solen skiner.

Tror nu inte att jag sitter och bloggar på arbetstid, nej då! Jag har en "delad tur" och är hemma några timmar innan nästa pass.


Första passet har gått bra och har man ett gott...

...samarbete, går allt jättebra och att ligga steget före och att inte sitta förlänge med morgonfikat och prata som vi kvinnor är så bra på ;)

Det finns en nackdel med att åka hem på rast, särskilt om man är kvinna. Ja men vi fortsätter ju jobba  hemma så fort vi kliver över tröskeln. Det håller inte kan jag säga! Man måste lära sig blunda, lugna ner sig, andas och kunna koppla av och det kan jag säga är inte lätt....man får verkligen stålsätta sig för att inte ställa sig vid spisen...alla är så hungriga när jag kommer hem, dammsuga, tvätta, bära ut sopor.....Nej Stopp och belägg!!! Jag har rast!!! Jag ska ju orka med kvällspasset också. Nu ska jag fortsätta....


....lata mig, för så kan det kännas men låtsas inte om att ni ser mig här hemma. Ni klarar er så bra ändå!


Är det fler än jag som jobbar denna helg?




Ovido - Quiz & Flashcards