Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Tin - 18 oktober 2008 22:36



Första dagen som kennelskötare har gått riktigt bra.

Nu är alla hundarna rastade för natten och valparna sover så gott.

Min man kom upp i kväll så vi har ätit gott (ur ägarnas frys). Utskuren biff,kanon! Så hittade jag ett jättegott kryddsmör i kylskåpet. Min man hade färdig potatisgratäng med sig så det blev en utsökt middag. Det är inte utan att jag är trött , för jag måste tänka hela tiden och det kan ju vara lite jobbigt. Särskilt när man ska tänka på sådant som man inte bruka tänka på.

Jag har väl ingen hund kvar ute i någon rastgård, alla har väl fått mat, valparna är väl fortfarande nio....

Men nu vet jag att allt är under kontroll så snart blir det läggdags och jag har inte glömt att lägga torrfoder i blöt till valparna i morgon!!!

God natt från Kennel Villa Rosa!!!

Av Tin - 18 oktober 2008 15:57


Valparna äter välling blandat med uppblött hundmat.

Mums vad gott och de samsas bra kring matskålen.

Men det är såååå mysigt när mamma Paisley kommer.

Av Tin - 18 oktober 2008 15:50

                   Visst är de söta!

Av Tin - 18 oktober 2008 14:45


Nu vet jag hur den sanne kennelägaren är eller vad som kännetecknar denne kanske jag ska säga.

Redan utanför dörren välkomnas du av fina prydnader av hundar och även en dörrmatta med hundar på.

Inne i huset finns massor med tavlor på hundar som har framstående titlar och massor av diplomer, priser av alla de slag, rosetter och medaljer.

Wheatenhundar finns på handdukar och kuddar. Tvålen på toa är en wheatenhund. Här finns hundar gjort i smide, väldigt snygga så jag blir avundsjuk.

Här är så "hundmysigt" och trevligt. Det går inte att missa att det här är en kennel.


En sann kännelägare är noggrann och har allt på sin plats för att inte tala om utrymme!!! för sin verkasamhet.

Ett valprum med en mindre rastgård där det både är sten och gräsbelagd. Där finns även större stenar att klättra upp på när valparna blir större. I andra delen bor de större hundarna med en bamse-stor rastgård.

Klipprummet är sååååfint med sina hundgardiner och allt på sin plats. Kort sagt! Ordning och reda, snyggt och rent.


Arbetsordningen här på kenneln fick jag så snyggt skrivet och dessutom var den inplastad!!!

Jag sitter här i kennelägarens kökssoffa och njuter och lutar mig mot en hel hög fina kuddar.


Här är såååå många utmärkelser och priser och en sådan ordning på allt, allt, allt!!!


I

Av Tin - 18 oktober 2008 13:41


Alla hundar här på kenneln är rastade...igen. Valparna har fått mat och lugnet lägger sig igen! Jag har ätit en underbart god soppa av skaldjur som fanns i frysen. Ja, jag är överallt och "rota" ha ha och skulle jag inte det så blir kennelägarna väldigt besvikna, det vet jag.

"känn dig som hemma" är deras motto och gör jag gör verkligen det.

Nu är jag på "jakt" efter den sanne kennelägaren och gick omkring i huset och vad fick jag se....jisses! en hund till!

Har jag glömt en hund???

Nä men! vilket sött gosedjur. En wheatenhund...en sådan vill jag ha.

Får väl göra som Carina Berg när hon var hos Lasse Berghagen. Hon tog en docka med sig hem i resväskan.

Undra om....ha ha

Av Tin - 18 oktober 2008 11:45


Ja, hur är en sann kennelägare egentligen eller rättare sagt vad kännetecknar en kennelägare? Det ska jag ta reda på under tiden jag är här. Ni ska så småningom få veta.

Jag ska gå på upptäcktsfärd...

Oj! tänk om kennelägarna läser detta! men ni behöver inte vara oroliga...bara njut där ni är och koppla av.

Jag håller ställningarna på VillaRosa...

Av Tin - 18 oktober 2008 11:27


Nu har kennelskötaren, det väl säga jag, tagit en skön dusch. Just nu är det vädigt fridfullt här alla hundarna vilar. Det är bara någon av valparna som gnyr ibland.

Mitt sovrum ligger på ovanvåningen och det är som värsta hotellrummet. Lakan med hundar på naturligtvis och tavlor på väggarna med wheatenhundar. Rena handdukar framlagda. Morgonrockar hänger på krokar.

I köket finns massor med kaffe och mat och det är bara för mig att känna mig hemma och ta vad jag vill ha. Hur bra kan det bli? Kennelägarna är så gästvänliga!!!

Jag har lånat den "riktiga" kennelägarens inneskor så jag börjar faktiskt känna mig som en sådan nu ha ha

Av Tin - 18 oktober 2008 10:39


Nu har jag städat hos valparna! Det går inte att städa hos dem och ha 9 valpar springande längs fötterna. De fick tillsammans med deras mamma Paisley, vara ute i den lilla rastgården. Väl städat och klart kom de in och jag började räkna dem, jag vet inte hur många gånger. Men försök räkna små livliga valpar!! När jag väl förvissat mig om att antalet var nio var jag kvar en stund och kelade och busade med dem. Alla skulle klättra och bita i mina byxor. Åå! de är ljuvliga.

Mamma Paisley stog och tittade på med viftande svans.

- Vad bra att du leker med dem en stund, tycktes hon mena.

- Nu börjar de bli trötta, sa jag till Paisley. Jag tror de ska få vila nu.

Alla valparna kröp upp i samma hörna och la sig nöjda och glada i en hög.

För säkerhets skull räknande jag dem en gång till.

- Det är bra att du är noga, sa Paisley.

Nu ska det bli gott med lite kaffe för nu har jag gjort morgonarbetet är på kennel VillaRosa.

Valparna sover och stallhundarna likaså. Snorre och Paisley håller mig sällskap i köket och de ligger vid mina fötter.

Det är riktigt roligt att vara kennelskötare!

Ovido - Quiz & Flashcards