Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Tin - 5 oktober 2008 20:03

  

                           

Trots dåligt väder har detta varit en bra helg. På något sätt tvingar det oss att ta det lite lugnt och det är ju bra. Det är tillåtet att kura i hop oss och bara inte göra något särskilt. Men nu så här efteråt när helgen börjar ta slut så tänker jag, varför gjorde jag inte det, städade lådor och skåp. Men jag har inte dåligt samvete för det, inte ett enda dugg för nu kommer en ny arbetsvecka och det är skönt att vilat sig inför den. Vi ska vara så duktiga jämt. Men vet du vad, jag känner mig duktig som har tagit tillfället jag fick, att bara vara jag och göra inget särskilt.

Jag behöver vara lat ibland för i morgon så är jag på "språng" igen.


Av Tin - 5 oktober 2008 16:44


Vattennivån stiger där utanför men vad gör väl det. Här inne i vår skuta har vi det varmt och gott och har precis avnjutit en god söndagsmiddag.


Dagens Meny


Söndagsstek med kryddig sås

potatis, grönsaker, gelé   


Blåbärspaj med vispgrädde                   

Av Tin - 5 oktober 2008 15:03


Vad glad jag är att jag har hundar som behöver gå ut oavsett väder och vind. Jag skojar inte, jag menar allvar! Mitt förhållande till "väder" är väldigt annorlunda nu än innan vi hade hundar. Det är bara att gilla läget!

Om det så regnar och blåser som idag måste jag ut och det är skönt att komma ut en stund. Visserligen blir inte hundrundorna så långa en sådan här dag, för de tycker inte heller att det är särskilt trevligt att bli genomblöta.

Nåväl, för att jag ska tycka att det är kul att gå ut i regnet har jag röda stövlar, av dem blir man glad. Bra regnjacka med luva. Paraply kan jag glömma för det funkar inte om jag ska hålla i två koppel. Förresten hade det vänt sig ut och in en sådan här dag.

Efter promenaden åkte jag till affären...ja, just det...blöt och ruffsig med röda stövlar, men det är faktiskt bra att kunna ursäkta sitt utseende med att "jag har hund"!

När jag handlat klart och går ut från affären håller jag på att bli nedsprungen av andra kunder som skyndsamt försöker undvika regnet och komma till deras bilar utan att bli alldeles genomvåta.

Jag däremot, fäller upp min luva och tar mig lugnt fram till min bil. Det är ju bara lite regn för tusan och jag är lika glad för det.



Av Tin - 5 oktober 2008 11:17


Nu är hösten här på allvar. Regn och blåst är vad söndags-

vädret har att bjuda på. Morgonrundan med hundarna var

allt annat än skön men väl inne i värmen igen lagade vi en

söndagfrukost. Bacon, ägg, prinskorv-frukost!

Gott kaffe och så tända ljus förstås att värma upp oss med. Nu känns det mysigt att sitta här och "gotta sig" medan hösten ger sig till känna där utanför.

Det får bli en sådan "ta det lugnt söndag" och det låter verkligen skönt!


Ovido - Quiz & Flashcards