Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Tin - 13 oktober 2008 21:30


Hur trötta kan man vara? Men nu är helgpasset över för denna gång. Jag har just kommit hem från jobbet som i kväll gått väldigt bra. Det är så skönt att jobba tillsammans med en kollega som är som jag. Vi har tagit det lugnt och har inte stressat. Ändå har vi hunnit med alla kvällens uppgifter och varje vårdtagare har fått "kvalitetstid" vid sänggående. Lite bry sig om och en pratstund tillsammans med var och en.

Men nu ser jag fram emot min lediga dag och i morgon och ska bara lata mig som jag känner nu i alla fall.

Men jag kommer kanske på andra tankar när jag vaknar utvilad i morgon.


Av Tin - 13 oktober 2008 14:15


Välj dina ord med smak

Du kan tvingas äta upp dem.

Av Tin - 13 oktober 2008 14:02


Det gäller att ha mod

att vara den man är,

och inte tappa modet för

att man är den man är.

Av Tin - 13 oktober 2008 13:38


Halva oktober har snart gått och jag fattar ingenting. Var det inte i förra veckan som jag låg i poolen och svalkade mig?

I dag är det riktigt "höstigt"!!!

Jag har under förmiddagen varit och planerat inför mässan som är i sista veckan i oktober. Det börjar kännas nu. Rampfeber kallas det för ha ha. Det var ett vervöst skratt ska jag tillägga men jag känner, att detta kommer att bli kanon! Mycket förberedande och det är ju lika kul som själva genomförandet. Det är verkligen arbetsglädje!! som också är temat för mässan. Jag är ledig en stund innan jag ska göra nästa jobb på äldreboendet.

Ovido - Quiz & Flashcards