Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av Tin - 2 oktober 2008 20:03


Har varit ute med hundarna. Det är blött och mörkt ute och en massa små grodor hoppande på vägen. Hoppas jag inte har trampat på något för det är synd och väldigt äckligt.

Kvällsrundan har inte precis varit njutbara de sista dagarna och det är inte utan man känner en längtan tillbaka till de ljumma sommarkvällarna.

Men snart blir det roligare när alla ska fram med "stakarna" och stjärnorna i alla fönster. Visst! det är två månader dit, men hur fort kommer inte det att gå?  Då är det mycket roligare att vara hundägare och se vem som är först med att tända ljusstaken. Vi hundägare, har fullständig kontroll på detta.

En granne är livrädd att inte vara först i år så han har inte tagit ner en stjärna sedan förra året! Eller också har han glömt den, jag vet inte så noga.

Hur som helst så är frågan om vi ska diska honom, för jag tycker att det är fusk! Ska höra med de andra hundägarna hur vi ska göra.

Ska lägga mig tidigt i kväll för i morgon ska jag på utflykt.

Hoppas det blir lite bättre väder än idag. Det blir roligare då. Så nu säger jag god natt och sov gott!




Av Tin - 2 oktober 2008 17:24


Nu är jag ledig i tre hela dagar, det känns så gott!

Jag behöver dessutom denna ledighet för att vila upp mig inför nästa vecka som innbär väldigt mycket jobb med kompetensinventering i olika arbetslag. Jag tycker att det är fantastiskt kul att komma ut och träffa nya människor och få en inblick i deras vardag!

Jag är lite splittrad i min yrkesroll just nu fast det är bara spännande. Det gäller bara att "ställa om" sig och klä sig i olika roller och akta mig för att blanda ihop allt.

I går nämnde jag  "en typisk manlig arbetsplats" och i dag har jag jobbat på en "typisk kvinnlig sådan" och det är inte alltid så lätt minsann. Den kan naturligtvis vara hur bra som helst men det är väldigt lätt att den är smittad av avundsjuka kvinnor emellan som yttrar sig på olika sätt. Informella ledare kan också finnas och de älskar att styra gruppen och vill ha ett finger med i allt. De tillrättavisar mer än gärna och har alltid rätt.

Skitsnack bakom ryggar förekommer gärna och kryddar tillvaron på arbetsplatsen. Man pratar hellre om varandra än med varandra. När något går fel och det tas upp så får endast en "bära" detta för resten vågar inte stötta och hålla med av rädsla. Naturligtvis håller man med, men i det tysta.

Detta med skitsnack är dåligt för arbetsplatsen, för skit luktar illa. Skitlukt sprider sig. Ut från fikarummet och genomsyrar till slut hela arbetsplatsen. Den stickande skitlukten i näsan, känner till slut alla.

Avslutningsvis vill jag säga, att en "typisk kvinnlig" arbetsplats INTE har nakna killar, att tapetsera väggarna med!!!







Av Tin - 2 oktober 2008 06:22



God morgon!

Det hade varit härligt att vara ute i trädgården idag och göra det där sista men nu ska jag åka till jobbet. Får skjuta trädgårdsjobbet i en skottkärra fram till en annan dag. Hur som helst, idag blir en dag där arbetet är på samma plats hela dagen. Underbart! Det ska bli riktigt skönt. Sista dagen för mig denna vecka så i dag är det alltså ...fredag för mig. Ja, så bli det!


Ha nu en riktigt bra dag ni också!

Ovido - Quiz & Flashcards