Direktlänk till inlägg 18 oktober 2008

Morgonjobbet är klart!

Av Tin - 18 oktober 2008 10:39


Nu har jag städat hos valparna! Det går inte att städa hos dem och ha 9 valpar springande längs fötterna. De fick tillsammans med deras mamma Paisley, vara ute i den lilla rastgården. Väl städat och klart kom de in och jag började räkna dem, jag vet inte hur många gånger. Men försök räkna små livliga valpar!! När jag väl förvissat mig om att antalet var nio var jag kvar en stund och kelade och busade med dem. Alla skulle klättra och bita i mina byxor. Åå! de är ljuvliga.

Mamma Paisley stog och tittade på med viftande svans.

- Vad bra att du leker med dem en stund, tycktes hon mena.

- Nu börjar de bli trötta, sa jag till Paisley. Jag tror de ska få vila nu.

Alla valparna kröp upp i samma hörna och la sig nöjda och glada i en hög.

För säkerhets skull räknande jag dem en gång till.

- Det är bra att du är noga, sa Paisley.

Nu ska det bli gott med lite kaffe för nu har jag gjort morgonarbetet är på kennel VillaRosa.

Valparna sover och stallhundarna likaså. Snorre och Paisley håller mig sällskap i köket och de ligger vid mina fötter.

Det är riktigt roligt att vara kennelskötare!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards