Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av Tin - 8 oktober 2008 19:55


Det är fantastiskt men han jobbar överallt jag fattar inte hur han hinner. Jag har aldrig sett honom och det är nog ingen som har gjort, vad jag vet i allafall. Ärligt talat är jag väldigt osäker på om det är en han egentligen. Det kan rent av vara en hon. Nåväl, den här personen är väldigt poppis och många är arbetskamrat med honom. Jag tror att han jobbar på alla arbetsplatser faktiskt, för jag hör hans namn nämnas på varenda en, det är väl märkligt. När är han ledig egentligen för han tycks jobba jämt. Han namn nämns överallt, han heter "Någon".

Aaa! Nu känner du också till honom!


-Jag tycker att vi ska arbeta lika, men hur lätt är det när Någon gör tvärt emot?

-Det är Någon som inte kan hålla rent på personaltoan.

-Någon sa, att blir det inte ändring här, går han till chefen!

-Någon har pratat bakom min rygg!

-Det är så konstigt att Någon alltid ska vara mot strömmen.


Ja, ni ser. Han är inte alltid så kamratlig denna Någon men lika väl blir han aldrig avskedad!

 Vem är Någon?


-


Av Tin - 8 oktober 2008 19:38


Har ännu en gång haft en mycket bra arbetsdag.

Det är så stimulerande att träffa alla arbetslag och göra en kompetensinventering.

De har så många tankar och ideér som jag vill "fånga".


Jag håller ju på att rensa ur frysen och än är det inga problem att hitta på middagar. En påse kyckling tog jag fram och det blev uppskattat. En grej mindre i frysen och en påse grönsaker tog jag också. Sakta men säkert...


Av Tin - 8 oktober 2008 16:41


 Den här historien

handlar om fyra personer

De kallades för

Alla, Någon, Vem-Som-Helst och Ingen


Ett arbete skulle utföras och Alla trodde att Någon skulle göra det. Vem-Som-Helst hade kunnat göra det, men Ingen gjorde det.

Någon blev arg, därför att det var Allas uppgift. Alla trodde att Vem-Som-Helst kunde göra det, men Ingen insåg att Alla skulle strunta i det.

Den hela slutade med att Alla skyllde på Någon när Ingen gjorde vad Vem-Som-Helst skulle kunna ha gjort.

Ovido - Quiz & Flashcards