Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av Tin - 10 oktober 2008 21:13


Vad kul att du tittade in! Jag är inte här just nu men vad gör det, känn dig som hemma. Skriv gärna en kommentar

så jag vet att du varit här så kan jag titta in till dig.

Vill du bara smyga ut igen är det helt okey jag hör inte när du "stänger dörren" för jag tittar på Idol och ljudnivån

är hög.

Av Tin - 10 oktober 2008 20:07


Min lediga dag är snart slut och en arbetshelg väntar. Jag hoppas vi får det bra och trevligt på jobbet. Nu sitter vi här och tittar på Idol och smaskar på lite fredagsgodis.

Jag har ingen aning hur dags jag börjar i morgon för detta schema lär jag mig aldrig utan måste titta varje dag. Men det är antingen 7 eller 8. Ska titta innan jag lägger mig så jag vet vad jag ska ställa klockan på. Ska bli kul att komma dit i morgon för jag har ju jobbat med annat under veckan som gått.

Hoppas ni alla som har en ledig helg får en bra sådan!

Jag ska ha det, även om jag jobbar!!!


Av Tin - 10 oktober 2008 16:39


Det går än så länge bra att hitta på "vad ska jag ha till middag" och hämta detta ur frysen. Ingen ny middagsmat ska köpas förren jag tömt frysen.

I dag fredag och med förväntningar om lite extra gott, hittade jag fläskfilé i frysen vilken tur! Ett paket bacon fanns där med och det kan ju piffa upp.

 Fläskfilégryta med bacon, purjolök och champinjoner. Mm, det doftar så gott!

Jag har smakat av den och jag kan garantera att den smakar bara så........mmmmm!



Av Tin - 10 oktober 2008 14:47


Efter en lång och härlig skogsrunda sitter jag här och skrapar tallriken ren från vaniljkräm som runnit ut från Mariabullen jag just ätit. Jag kunde inte låta bli att

mellanlanda på fiket på hemvägen. Det är ju ändå fredag!

Jag får väl göra av med de extra kalorierna vid nästa promenad. Hur som helst så kan det kvitta, för den var såååå god!!!

Av Tin - 10 oktober 2008 13:25


Vilken härlig skogrunda med hundarna! De bara älskar att vara i skogen och ska man gå någonstans där man kan fundera i lugn och ro så är det i skogen. Det är så tyst, ingen störande trafik och inga andra människor. Det var bara vi tre och så alla skogens djur som säkert iaktog oss. Jag såg dem inte men hundarna hade bra koll på dem.

Jag gick där och funderade på mitt jobb och vad jag skulle vilja jobba med i framtiden. Jag tycker om mitt jobb men ser också att vi behöver lyfta fram "bemötandet" ännu mer än vad som görs idag. I ordet bemötande ligger otroligt mycket att reflektera över och jag ser stora brister i många arbetslag, tyvärr! Det räcker att det finns en enda person i "laget" som saknar ett gott bemötande så kan denna person "förstöra" hur mycket som helst. Detta ser jag som ett stort hot i framtiden när våra kunder (vårdtagare) väljer sin vårdgivare.

Jag stannar upp på vår vandring för hundarna ska nosa runt en murken gammal stubbe. Alla skogens dofter av mossa,svamp och barr blandas om vart annat men mitt luktsinne bena upp var och en för sig. Jag känner räv också. Den fräna lukten sticker i min näsa.

Vi traskar vidare och jag funderar på att jag vill jobba mer, kanske på ett annat sätt med värdegrund. På heltid, i ett projekt. Önska kostar ingenting!


Av Tin - 10 oktober 2008 09:52


En efterlängtad ledig dag. Jag har bara jobbat lite med att ringa ett samtal och skicka några mail, men nu ska dagen bara vara LEDIG! Denna dagen ska motsvara en hel helg för lördag och söndag jobbar jag. Denna dagen måste gå väldigt sakta så jag hinner varva ned och njuta av den.

Snart ska min "lilla vän" komma fram, dammsugaren. Vi ska tillsammans dansa genom rummen, en stilla vals, så vi får med oss alla dammråttor. Sedan ska mina andra kompisar hundarna och jag gå en lång, lång runda.

Underbart! Vilken tur att jag har mina hundar så jag inte blir alldeles försoffad!

Härligt med en ledig dag!!!



Ovido - Quiz & Flashcards