Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Tin - 15 oktober 2008 21:12

Behöver gå och lägga mig tidigt i kväll för i morgon ringer väckarklockan tidigt. Det tröttar att träffa en väldans massa människor. Sängen skriker "kom och lägg dig för tusan"!!! Jag ska...om en stund...ska bara förbereda för morgondagen. Ska bara och ska bara, så är klockan sent igen...som vanligt.

Men nu säger jag....

Av Tin - 15 oktober 2008 20:17

    


Nu börjar det lugna ner sig i vårt hus. Hundarna har lekt färdigt och ligger utmattade på varsin sida om min stol. Så söta! Jag är så sugen på att ändra om här hemma, piffa till det och höja mysfaktorn. Det behövs så här i höstrusket.

Tänkte ta några dagar ledigt från jobbet längre fram och bara göra detta. Jag känner att jag behöver några "göra vad jag vill" dagar och gå här i myskläder i lugn och ro.

Jag bara längtar!


Av Tin - 15 oktober 2008 19:02

Sicket väder, regn och blåst. I kväll hade det varit skönt att slippa gå ut men vi har ingen hundtoa inne :)

Det är bara att gilla läget!

Men trots allt är det skönt att ut och vädra sig lite och att bli tvättad  på köpet. I morgon blir det en "kontoretsittadag" och dokumentera all inventering.  Sedan måste jag handla inför helgen och packa också. Jag ska ju på "jobb"! Hoppas vädret är bättre då men det spelar i och för sig inte så stor roll men det blir lite roligare då och jag behöver inte stövlarna.

Av Tin - 15 oktober 2008 16:37


Det syns direkt vem i arbetsgruppen som är en negativ person. Med sin kroppshållning och vad hon säger och det obehag som sprider omkring sig kan varken undgå mig eller någon annan.

Jag har mött många arbetslag de sista veckorna och inventerat deras kommande utmaningar och vad de då behöver för kompetens. Det har varit jättekul att få träffa alla dessa människor som varit samarbetsvilliga. Men i dag mötte jag den person som säkert bär på en "inre uppsägning". Hon jobbar kvar men tycker att jobbet är urtråkigt vilket syntes tydligt. Riktigt obehagligt!!!

Hennes uppenbara mobbning mot en av hennes arbetskamrater var så tydlig. Hur är denna personal när hon arbetar med vårdtagarna?

Jag ryser! Sådana personer vill vi inte ha!!!!

Jag som också jobbar som värdegrundsinstruktör skulle gärna sätta i gång med en föreläsning men fick bita mig i tungan. För denna dag var mitt uppdrag annat. Men jag kunde naturligtvis inte låta bli. Jag vävde in bemötande i mitt uppdrag ändå. Men jag tror inte hon tog till sig ett dugg!

Det är som att hälla vatten på en gås!


Trivs du i ditt arbetslag?




Ovido - Quiz & Flashcards