Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Tin - 9 oktober 2008 21:47



Jag ska snart gå och lägga mig men du får gärna sitta här ändå och läsa. Du stör inte, tvärt om!

Måste vara utvilad på min lediga dag för annars är risken väldigt stor att jag bara ligger på soffan och latar mig.

Hoppas det blir bra väder i morgon det underlätta på min lediga dag. Lusten att göra saker och ting blir då mycket större.

Av Tin - 9 oktober 2008 20:35


Nu förstår jag precis varför ungdomarna sitter på sina rum och skriker. Ägd! Smekt! Cheater! I bland går de i gång riktigt ordentligt. Det dunsar och smäller. Ordvalen vid de tillfällen är inte goa precis.

Men nu vet jag...


Av Tin - 9 oktober 2008 20:11


En ledig dag i morgon som du ser. Då blir det till att plocka fram skurhinken.

Men det kan faktiskt vara riktigt kul att städa också (måste intala mig det ha ha) det behöver inte vara tråkigt. Här är lättstädat så städningen går på ett kick! Jag är ingen prylmänniska precis. Fredag i morgon! då ska jag köpa lite nya blommor. Kanske slinker jag in på kafeét och köper något gott till mitt förmiddagskaffe. Lite gott efter att ha städat. Det är jag väl värd!

Av Tin - 9 oktober 2008 17:56



Min "Måste äta upp innehållet i frysen" kampanj fortsätter. I dag hittade jag fisk och räkor i frysen.

Vad kan jag göra av det?

En fiskgratäng med räksås och potatismoskrans, gratinerad i ugnen. Inte illa!

I morgon är det fredag och då förväntar sig familjen något extra gott. Får väl rota djupt i frysen och se vad jag kan hitta.

Det duger väl inte med grillkorv kan jag tro!



Av Tin - 9 oktober 2008 16:36


Har varit i farten hela dagen, från det ena stället till det andra. Arbetslag efter arbetslag. Men det är så förbaskat kul men i nästa vecka ska detta uppdrag vara klart.

Men då tar nästa uppdrag vid. Oktober kan man säga är en väldigt omväxlande månad. De sista förberedelserna inför kvalitétsdagarna. Då ska det spelas teater!!!

Det känns som det är den bästa månanden på mycket länge. Jobbmånad ska jag tillägga.

Sista dagen i oktober blir det fest! Ett bra avslut på denna månad. Jag är bjuden till....nej, jag av slöjar inget nu men ni känner personen ifråga allihop, tror jag.

I kväll behöver jag lite avkoppling!




Av Tin - 9 oktober 2008 07:23


Morgon igen!

I natt har jag inte sovit så gott. Jag har vaknat jag vet inte hur många gånger. Blir liksom väckt...

Jag har en bettskena på natten och det är väl inga bekymmer med den, jag är ju så van.

Men när jag inte sover så bra, då känner jag den mer och mer. Den liksom växer!

Från att varit en liten, liten gullig bettskena som knappt syns, till att kännas som en stor grävskopa har kört in. Det känns hemskt. Ta ut den då för katten!!!

Nej, jag ska ju använda varje natt! Så varje vaken-mycket-natt,ligger jag med grävskopan i munnen.

En natt gjorde jag det! tog ut den och la den på nattduksbordet. Det kostade mig 500 kronor!!!

Harry (hunden) fick tag i den och tuggade sönder den, ha ha. Ni förstår att jag akta mig för detta!

Ska snart jobba. Jag ska fortsätta mina besök i fler arbetslag. Ser fram emot en ny arbetsdag!

Ovido - Quiz & Flashcards