Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av Tin - 6 oktober 2008 23:05


Tiden läker alla sår och med tiden så går det över. Det gäller bara att ha tålamod. Läker det för fort är risken att det går upp igen. Det får ta tid.

Av Tin - 6 oktober 2008 21:08


Min familj har varit ett jättestort stöd när jag blev ett offer för förtal och en fruktansvärd kränkning. Jag hade inte ensam orkat igenom detta. I mitt inlägg nedan kan du läsa om detta.

Av Tin - 6 oktober 2008 20:14


Jag förstog att något inte stog rätt till men kunde inte sätta fingret på det. Här i min familj var allt som vanligt men utanför den, hade den förändrats. Det pågick under ett halvår och den fientlighet jag mötte  ökade i takt med tiden. Knappt märkbar men jag kände den. Jag funderade på att det var bara något påhitt från min sida men när en del slutade hälsa och inte ens sökte ögonkontakt med mig förstog jag att inte allt stog rätt till.

De kanske hade en dålig dag trodde jag i min ovetskap eller de kanske tog fel på person.

Även på mitt arbete kände jag detta "vad det nu var" men trodde att jag bara var överkänslig. Jag talade om hur jag kände för min man och han trodde bara att det berodde på den kvinnliga avundsjukan. Men när han också märkte att folk slutade hälsa när vi var ute med våra hundar så förstog han vad jag menade.

En kväll fick jag reda på vad det var och jag kan inte i ord beskriva den känsla jag kände av att få veta, fruktansvärt, ja värre än så.

"Någon" hade ljugit ihop en historia om mig, en fullständig lögn och alla, då menar jag verkligen alla som bor här och en bra bit utanför samhället hade "gottat" sig i detta.

Jag vill inte säga vad detta förtal handlade om för det är så hemskt och den vanmakt jag kände när jag fick detta kastat i ansiktet kan inte i ord beskrivas. Jag skulle bara vilja klättra upp på det högsta berget och skrika ut min oskuld. Den som har hittat på denna historia är vad jag kan se en sjuk människa och inget annat.

När jag vänder mig till ena grannen och fråga, har ni hört detta?

Ja det har vi, svarade de förtvivlat. Men vi har aldrig trott på det.

Jag vänder mig till nästa granne och fråga samma sak och får samma svar tillbaka.

Då förstog jag. Alla pratade om detta, mina arbetkamrater, ja varenda människa och hela samhället, även utanför. De som kände mig visste att det inte var någon sanning i vad de fick höra, men de sa heller inget till mig.

Jag har aldrig känt mig så kränkt i hela mitt liv!

Under ett halvt år hade denna fruktansvärda historia cirkulerat runt i bland hus, affärer, jobb, fester, ja överallt.

En del säger, "ingen rök utan eld" och jag säger att bakom detta fanns varken det ena eller andra utan bara en, jag säger det igen. En väldigt sjuk människa.

Det går fortfarande inte en dag utan att jag tänker på detta och jag hoppas att med tiden blir det varannan dag och var tredje....tills det omöjligt suddats ut. Men det gör det nog aldrig.

Skvaller som förgyller tillvaron för en del, kan skada en människa oehört för all framtid!



Av Tin - 6 oktober 2008 19:32


Torrt, stilla och lugnt var det ute i kväll.

 Det var bara några vattenpölar

kvar som vittnade om ovädret i går.

Många av de höstlöv som fallit ner har

blåst runt och samlats i dem. Jag och min dotter går gärna med hundarna och vi brukar prata om hur dagen varit och hur dagarna framöver ser ut. En god pratstund och så får hundarna sin rastning.

Oj vi får motion på köpet!!! Tänkte inte på det.


Av Tin - 6 oktober 2008 17:15


Just nu känner jag ett sådant välbefinnande! Jag har haft en sådan fantastiskt bra arbetsdag. Under förmiddagen kompetensinventerade jag arbetslag och har resten utav dagen har jag gjort en massa pappersjobb.

Bokat tider, skickat ut kallelser och en massa annat smått och gott. Det har varit extra skönt att kunna göra detta jobbet här hemma i lugn och ro.

Men nu är arbetsdagen slut, denna måndag.

Måndagar behöver inte vara tråkiga, inte en dag som denna i alla fall.

Ska bara vila en liten stund innan kvällsmaten ska lagas.

Av Tin - 6 oktober 2008 14:49





BRA HOPPAS JAG!









Hur lätt är det inte att bli missförstådd. Man ska börja förklara...ja men... lyssna här... jag menade inte så...utan det var så här...!

Men det är inte så konstigt för det finns 6 olika budskap i ett samtal.


  • Det du säger
  • Det du säger med ditt kroppsspråk
  • Det som den andre tror att du säger
  • Det den andre tror att du menar med ditt kroppsspråk
  • Det som den andre säger
  • det som du tror att den säger

Det gäller att vara tydlig eller hur?

Av Tin - 6 oktober 2008 07:56


Var har du varit hela helgen? Nu kan solen minsann skingra de regntunga molnen och göra måndagens morgon mycket lättare. "Jag blir så glad när solen skiner" fast det är en vanlig måndag och arbetsdag. Mitt arbete består i dag av blandad kompott.

Det är just detta som gör mitt jobb så spännande och omväxlande. Jag har inte tid att sitta här mer, men ville bara säga God Morgon! En underbar måndag (jag måste ju peppa mig själv;) Jag återkommer efter jobbet.

Ovido - Quiz & Flashcards