Direktlänk till inlägg 18 oktober 2008

Nu vet jag....

Av Tin - 18 oktober 2008 14:45


Nu vet jag hur den sanne kennelägaren är eller vad som kännetecknar denne kanske jag ska säga.

Redan utanför dörren välkomnas du av fina prydnader av hundar och även en dörrmatta med hundar på.

Inne i huset finns massor med tavlor på hundar som har framstående titlar och massor av diplomer, priser av alla de slag, rosetter och medaljer.

Wheatenhundar finns på handdukar och kuddar. Tvålen på toa är en wheatenhund. Här finns hundar gjort i smide, väldigt snygga så jag blir avundsjuk.

Här är så "hundmysigt" och trevligt. Det går inte att missa att det här är en kennel.


En sann kännelägare är noggrann och har allt på sin plats för att inte tala om utrymme!!! för sin verkasamhet.

Ett valprum med en mindre rastgård där det både är sten och gräsbelagd. Där finns även större stenar att klättra upp på när valparna blir större. I andra delen bor de större hundarna med en bamse-stor rastgård.

Klipprummet är sååååfint med sina hundgardiner och allt på sin plats. Kort sagt! Ordning och reda, snyggt och rent.


Arbetsordningen här på kenneln fick jag så snyggt skrivet och dessutom var den inplastad!!!

Jag sitter här i kennelägarens kökssoffa och njuter och lutar mig mot en hel hög fina kuddar.


Här är såååå många utmärkelser och priser och en sådan ordning på allt, allt, allt!!!


I

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards