Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Tin - 1 oktober 2008 20:22



 Nu har ilskan lagt sig. Jag vill inte förstöra kvällen och surrar omkring som ett argt bi.

 Nu kan jag bara tycka väldigt synd om min sons handledare som tror att han är cool men uppfattas av andra som en person som med dåligt självförtroende och ett stort behov av att höras och synas och det har han bevisligen gjort

 men ack så korkat!

Men min son ska inte utsättas för denna kränkande behandling längre. I morgon stannar han hemma och jag ringer till skolan så får de ta tag i det hela.



Av Tin - 1 oktober 2008 17:05


När eleverna ska ut på prao är det som att spela på lotteri. En del trivs och har väldigt seriösa handledare som tar sin uppgift på allvar. Vår son är ute på prao just nu och är inte så vidare värst imponerad av sin handledare.

Arbetsplatsen är en typisk manlig sådan och jag vet inte om det förklarar saken men han blir hela tiden kallad för "ungjävel", "skitunge", "pojkjävel" och en massa könsord som jag bara inte vill skriva här.

Handledaren säger typ, "vad bra du jobbar ungjävel"!!!

Jag tycker att detta är en sådan låg nivå för en vuxen människa som ska föregå med gott exempel.

Han tilltalar även honom så inför kunder!!!

Den här handledaren är totalt respektlös och borde inte ha hand om elever.

I tre hela dagar har vår son hört detta snack och har nu tröttnat och vill inte gå dit i morgon.

Vad jag blir trött på vuxna som förstör för ungdomarna!!!

Vuxna som tror att de är roliga genom att säga en massa "skit". Jag kan undra hur handledarens arbetskamrater uppfattar honom, som rolig eller?

Jag kan bara tycka synd om denna handledare som inte har bättre ordförråd.

Måste gå vidare med detta!!!

Är inte meningen med prao, att ungdomarna ska få en positiv bild av arbetslivet???



Av Tin - 1 oktober 2008 07:02




         I dag är det inte kul att vara hundägare




Gick upp extra tidigt i dag för att hinna med allt nu på morgonen. Fixa till och göra mig snygg så jag kan möta alla människor idag. Men nu sitter jag här, blöt och håret på alla håll och sminket rinner. En sådan här dag är det inte kul att vara hundägare. Regnet bara vräker ner!!! Jag har klädde mig i regnkläder och stövlar med det spelade ingen roll. Regnet letade sig in under dem också och hur kul är det att gå i motvind, nysminkad? Hundarna tyckte heller inte att det var så trevligt med allt det blöta.

Ja, nu är det som det är. Jag får väl se ut som den hundägare jag är. Jag hinner väl torka till lagom tills nästa hundrunda ha ha och då är det bara på att igen. Jag får ju motion i alla fall, det är ju bra. Jag borde jobba på ett sådant "ur och skur" dagis istället. Där hade jag passat en dag som denna.

Ha en riktigt bra dag och förhoppningsvis lite torrare än min!


Ovido - Quiz & Flashcards