Alla inlägg den 21 oktober 2008

Av Tin - 21 oktober 2008 22:06


En sak i taget, det är väl ett bra tänk.

Det går inte att tänka på allt som ska göras under veckan på en gång för då blir allt en enda soppa.

Den soppan blir inte god utan smakar surt och man får huvudvärk av den. Nu ska jag njuta av förberedelserna!

Jag ska börja "lista" som jag är väldigt bra på och bestämma vad jag ska göra på vilken dag och få lite struktur på det hela. Förberedelser är ju kul och ska inte vara jobbiga och jag ska inte drunkna i dem. Då blir det ingen teater på mässan och tänk vad de skulle bli besvikna.


ps. Släcker du ljusen när du "går här ifrån" Tack!


För att orka med behöver jag sömn, så..........

Av Tin - 21 oktober 2008 19:43


Hur ska jag hinna förbereda allt denna vecka?

Kan jag lägga in en extra dag mellan låt säga, torsdag och fredag. "Melldag" kan vi kalla den, en mellandag. Jag är i stort behov av en sådan. Jag måste hinna handla och fixa allt till måndag morgon då mässan om arbetsglädje börjar och varar i tre hela dagar.

Föreläsning, utställning och teater (som jag är med i) ska glädja alla besökare denna dag. Det ska bli riktigt kul!...men jag börjar få rampfeber!!!



Av Tin - 21 oktober 2008 17:55


 ...och god kväll!

Himmel vad trött jag var när klockan ringde i morse! Jag låg och funderade en stund...var är jag? och varför ringer klockan?

Åååå jag är ju hemma och ska jobba på mitt "vanliga" jobb! Lisa och Harry blev sååååå glada när jag kom hem efter "kenneljobbet" och har legat vid mina fötter hela natten.

Det var bara att "masa" mig upp hur trött jag än var men innan jag gjorde det väntade jag att någon snäll människa skulle säga "ligg kvar, du kan ta en ledig dag och koppla av" och så fortsatte den "och städa och röja upp för det märks att du inte varit hemma över helgen.Här är massor med tvätt och...." jag hoppade genast upp och gjorde mig i ordning för att jobba!

Hundarna tog familjen hand om så jag gav mig iväg fast jag velat vara med dem i dag och de säkert med mig!!!

Efter jobb, handling, lite städning med hartassen och lagat en fläskfilégryta så är det sena kvälen...igen!

Nu ska vi äta gott och tända ljus och ta det lugnt!

Ovido - Quiz & Flashcards