Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av Tin - 25 oktober 2008 22:12



Hej alla!

I natt får du sova en timme längre, skönt va! :)

Vi ställer tillbaka klockan till vintertid.

Stackars ni som jobbar i natt. Ni får jobba en timma längre :(

Undra hur jag ska få mina hundar att förstå att de ska sova

en timme längre i morgon bitti?


Av Tin - 25 oktober 2008 16:39


Ååå! vad skönt att det fanns tid och ork att städa av framsidan av trädgården i alla fall. Det har varit

soligt och skönt att vara ute och det var precis vad jag behövde.

Hundarna har varit med oss hela tiden och de älskar att vara ute och busa omkring och då och då kolla vem som går förbi vårt hus. Trötta efter all utevistelse ligger de nu och sover på varsin fäll.

I kväll blir här lördagsmys med god mat och tända ljus och masssor av avkoppling.


Av Tin - 25 oktober 2008 12:54


Sitter här med en värmande skaldjurssoppa. Inte för att jag fryser precis efter statsresan, tvärrt om men jag är glad, för det jag  köpt, är jag väldigt nöjd med. Att ha en dotter som smakråd gör att jag vågar lite extra. Som de skorna jag köpte att ha under mässan! Väldigt annorlunda och kanske djärva men jag förstår att det var en baktanke med att vara smakråd i dag, det förstår jag nu. Hon vill låna dem av mig eftersom vi har samma storlek :) Men mitt "smakråd" är duktig på att välja "det rätta" till mig och i dag är jag  helnöjd!!!

Något rött var dessvärre svårare, jag struntar i rött!!!

Efter en lyckad shopping gick vi ut på en hundpromenad i stan. Lisa och Harry älskar detta.

Nu ska resten av eftermiddagen vara en "ute i det fina vädret dag" och hundarna får hjälpa till att räfsa löv (snarare sprida ut högarna igen ha ha) :)

Ska bara äta upp min soppa först som hunnit svalna till att vara ätbar!


Av Tin - 25 oktober 2008 09:18

God Morgon alla ni! Det ser ut att bli en fin höstdag i dag. Den tjocka dimman börjar nu skingras och jag kan ana solen bakom den, men jag kan ha fel.

En bra dag att samla upp alla löv och "städa upp" i trädgården. Men först ska det uträttas några ärenden i "stan". Hundarna får följa med och de älskar att sitta i bilen och titta på alla människor som går förbi. Sedan vet de att när vi kommer tillbaka får de komma ut och "se stan" vilket de älskar. De är så nyfikna på hur stadshundarna har det, så de tar en bra stund att "läsa stadstidningen".

Det blir alltså staden först på programmet idag!

Ovido - Quiz & Flashcards