Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Tin - 29 oktober 2008 20:51


När vi blir äldre...

Melodi: When I´m sixtyfour



Hur ska den bli

Min äldreomsorg

When I´m sixtyfour

Kommer ni att skicka hit

en hemsamarit

Som städar, dammar

tvättar min skit


Får jag nån fotvård

Handlar nån mat,

till vårt koncentrat.

Får jag nån hemtjänst,

locka mitt hår

When I´m sixty four


Får man ha julgran

med levande ljus

I ett servicehus?

Får man sitta uppe

efter klockan sju?

Får man gå till sängs

med sin fru?


Får man bli gramse?

Får man bli ilsk?

Kanske lite pilsk?

Får man ta nubben?

Kanske ett rus?

I ett servicehus?


Får man nått påskägg?

Dricka Parador?

Får jag va vaken?

Får jag gå naken?

När jag fyller år.


Får man va lesbisk?

Får man va bög?

Kanske lite hög

I stället för dragspel

lyssna på jazz

Slippa ha ett alarm

på sitt dass


Ja, hur skall den bli?

Min äldreomsorg.

When I´m sixtyfour.

Får jag va vaken

Får jag gå naken

När jag fyller år.


Får jag va naken

vifta på baken

WHEN I´M SIXTY FOUR.

Av Tin - 29 oktober 2008 20:15


Jag hade tänkt att ta bilder och lägga in på bloggen från mässan men jag har inte hunnit ta några själv, tyvärr.

Det är lite svårt att ta bilder på sig själv när man är på scen. Men det finns säkert någon som har och ska försöka "jaga" rätt på några.

Av Tin - 29 oktober 2008 19:43


Tre långa arbetsdagar med kvalitetsmässan är nu avslutat och jag känner mig så tom och trött. Men det är en väldigt behaglig trötthet för det hela har gått så väldans bra!

När man kör samma teaterföreställning gång efter gång blir det lite tjatigt för oss som är skådespelare. Så vi hade som "sport" att säga något utanför manuset för att chocka motspelaren. Det blev en liten kul grej oss emellan och hade man tur började den andra skratta till publikens jubel.

Jag hade en tacksam roll och spelade Berit som absolut inte har någon arbetsglädje. Sista föreställningen i eftermiddags var nog den vi blev mest nervösa inför därför att ALLA hade så höga förväntningarna.

Med kläder, peruker och headset stog vi och fokuserade på vad vi skulle göra och säga innan vi intog scenen. Men även denna föreställning blev kanon. Fatta att jag är glad!

Nu är detta projektet över. Vad blir nästa? Jag är lite nyfiken.


Ovido - Quiz & Flashcards