Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Tin - 7 oktober 2008 21:31


Ännu en dag har gått till enda.

Jag har haft en mycket bra dag och det är tur för jag kan inte göra om den för att göra den bättre. Denna dag kommer aldrig mer tillbaka.

Ska snart lägga mitt huvud på kudden och sova för att vakna upp till en ny dag. Undra vad den har att bjuda på?

Du söta lilla vän, det räcker med sömnpulver. Jag känner redan hur trött jag blev.

Spara lite till mina bloggvänner, de kanske behöver det bättre än jag.

Av Tin - 7 oktober 2008 18:20


En millimeter is till och jag kan inte stänga dörren. Jag vet att din inte ser ut som min. Den är säkert fri från is och allt ligger ordentligt och prydligt på sina hyllor. Säkert i sådana fina burkar också.

Jag pratar om min frys och måste frosta av den! Men det är en hel del i den och det hinner ju tina flera gånger om innan den är avfrostad. Men nu har jag tänkt!!!

Jag ska ha en liten tävling med mig själv och helt enkelt laga varje middag med att hämta från frysen.

I början kan det gå alldeles utmärkt men efter ett tag så kan det bli problem. Middagen ska ju räcka till 4 pers.

Det kan bli lite spännande. Ni vet de där "slattarna" man lägger in och kanske bara tre korvar i en påse. Detta kan ju bli lite intressant.

Kvällsmaten i dag: Köttfärssås och spagetti

Det gick ju bra och inga protester!

Fortsättning följer!


Av Tin - 7 oktober 2008 09:11


Underbart höstväder med frost och sol nu på morgonen. Jag har varit ute (med vantar och mössa på) en morgonpromenad. Hundarna fick ta god tid på sig att läsa morgonnyheterna och det var extra spännande denna morgon och mycket att läsa. Medan jag väntade på att de skulle läsa färdigt reportage efter reportage kunde jag i lugn och ro fundera på hur jag ska lägga upp min arbetsdag.

Lite morgonkaffe och läsa min morgontidning, sedan är det dags att sätta igång och jobba.


Så tack och hej! Vi hörs senare!


Ovido - Quiz & Flashcards