Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Tin - 18 januari 2009 22:56





 

Helgen tog slut alldeles för fort.

Den kunde väl varat några dagar till?


Nå väl, i morgon är det arbetsdag

så jag måste lägga mig i vettig tid, kanske för en timma sedan....


Tack för mig!



Av Tin - 18 januari 2009 19:16


Mer än halva januari har passerat, tack Gode Gud för det! Fast det är ganska tråkigt att man hela tiden ska "skynda" fram. Blir människan aldrig nöjd? Man tror alltid att det är bättre någonstans...där framme.

Om det bara blir vår.....slippa mössan.....slippa vinterkläder....men solen....och vårblommor... å vad jag längtar!

När våren är här vill vi ha sommar.

Om det bara var lite värme....bada i poolen....ligga i solstolen...

Men visst låter det underbart!!!



Av Tin - 18 januari 2009 15:56


Nu ska vi "ta tag" i vårt sovrum och förnya det. Jag älskar att leka inredare och sätta ihop färger så det blir snyggt. Sedan är ju smaken som baken, delad. Så min uppfattning av snyggt kanske inte är din och då är det verkligen tur att du inte ska sova i där ;)


Vi har varit runt och kollat på tapeter i dag och det är minsann inte det lättaste, men som sagt, ingen brådska...dår blir det bara fel.


Vad jag ska tänka på denna gång, att ha färg på väggarna som passar till alla textilier.


En fondvägg ska jag ha men vad svårt att välja.

Kanske så här....


Möblerna ska vara svarta för det tycker jag är snyggt!

Ja, jag vet att det drar till sig damm, men det ger jag ger katten i!

Resten av väggarna ska vara vita för att göra sovrummet ljust och fint.



Färgen jag har valt på textilier och annan prydnad, vad det nu bli är....


Lila!!!

Snyggt överkast och massor av kuddar! Det är det viktigaste.


Jag tror att de här färgerna bli jättesnygga ihop!

Vad tror du?

Av Tin - 18 januari 2009 10:44


......men så sant!

Av Tin - 18 januari 2009 09:54




Vad har ni för er en söndagsmorgon som denna?

Ni kanske ligger och sover fortfarande för det verkar alla göra här omkring.


Vi mötte bara hundägare när vi var ute med Harry och Lisa. Men tyck för all del inte synd om oss! Vi har valt detta själva att få "motion" varje morgon!


Nu sitter vi här med rosiga kinder och clownnäsa, det var lite kalla vindar idag, och har "bullat" upp en stadig frukost. Härligt mumsigt! Men bara nyttigt naturligtvis!

Förbaskade jul där man äter alldeles för mycket av allt och kläderna växer ifrån en!

Men det där är lika för alla Tack o lov! Eller hur?


En dag under sommaren, har vi en sådan "värsta hotellbuffé" som vi dukar upp i trädgården. Å vad jag längtar dit :) Vi dukar med finaste duken och kandelabra. Lite knasigt med tända ljus i solsken men det spelar ingen roll. Det är själva grejen med det hela. Det är det lilla extra!

Nybakade frallor, ost o marmelad, ägg, våfflor med grädde o sylt, chokladdoppade jordgubbar och mycket mer är vad vi äter på denna "engångs sommarfrukost".


Nu ska jag äta färdigt min frukost!

Hej svejs!




Av Tin - 18 januari 2009 00:04


Dags att "hoppa" i säng!

Just hoppat i säng har jag  gjort under en lång tid och det med ett avstamp, några meter från sängen.

Min äldre bror skrämde nämligen vettet ur mig en natt när jag var barn, nja, ett äldre sådant kanske.

Jag hade legat och läst och det var så spännande att jag blev den sista som släckte lampan av alla i min stora familj.

Aaa! jag måste nog ta en vända på toan först och gick dit utan att tända lampan. Ja men hur många gånger hade jag inte gått dit i mörker.


Medan jag var på toa så skulle min bror göra sig rolig den dummern! Han hade tydligen haft svårt att sova och hörde att jag steg upp.

Han gick in i mitt rum, och la sig under min säng medan jag helt ovetandes går tillbaka och när jag är bredvid sängen tar han tag i mitt ben!

Fatta att jag skrek!!! Jag väckte hela huset medan han bara skrattade och sedan nös av alla dammråttor. Det kunde han ha!!!


Sedan dess och väldigt lång tid framåt, har jag hoppat i säng för jag vill inte råka ut för denna "lek" nått mer.


Det finns de som tittar under sängen innan de lägger sig.

Tillhör du dem?






Ovido - Quiz & Flashcards