Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Tin - 12 januari 2009 22:36


Nu får jag väl snart hoppa i säng om jag ska orka upp i morgon. Klockan ringer tidigt och meddelar att det är arbetsdag. Hoppas jag kan sova i natt. Harry verkar vara lite dålig i magen i kväll. Han började genast "beta" gräs när jag släppte ut dem i kväll.

Hoppas det lugnar sig. Får väl släppa ut honom en gång till innan jag lägger mig. Ja, dessa vovvar!

Man har bekymmer om de små liven!


God natt alla mina vänner!




Av Tin - 12 januari 2009 18:08

Jag är med i utlottningen av skön makeup inne på Härligheter enligt Erika. Produkterna som kommer ifrån Wet n Wild är  ett härligt Mega Shimmer Dust, Mega xxlash mascara, Lash Revolution waterproof mascara, en läcker lipliner i färgen Coralic Beige och en fin Perfect Pair Eye Wand. Var med och tävla du också!

Av Tin - 12 januari 2009 15:59


En liten kaffestund så här efter allt jobb kan jag väl unna mig och en näve nötter också. Nyttigt! Ja, säkert men jag äter det för att det är gott och gärna nötterna blandat med russin. Det är mumsigt värre!

Vad det är tråkigt att åka till miljöstationen och springa fram och tillbaka för att hitta och lägga rätt.

Lisa och Harry är alltid med vad jag än åker, så även i dag, till miljöstationen. De har studerat mig länge när jag springer runt kontainerna som en yr höna och har full koll på hanteringen. Lägger jag fel skäller de två gånger.

Asch! jag bara skojar! (fniss)

Men det kunde vara lite kul.....eller kanske inte.

Jag försöker göra så gott jag kan i allafall.


Jag har hunnit med mycket idag och det känns riktigt bra.

Det kanske inte syns, men öppnar man skåpen wow!!!!



Av Tin - 12 januari 2009 12:22


En reparatör har varit här under hela förmiddagen och fixat med värmen i huset till Harrys stora förtjusning.

-Vad gör du nu?

-Vad har du i väskan? En godbit till mig kanske....

-Ska du hämta något i bilen, då följer jag med!

-Harry stannar inne! säger jag. Du måste låta reparatören jobbar i fred.

-Han är sååååå dryg, säger Lisa medan hon suckar högt och lägger sig till rätta på fällen.

-Ja men jag älskar människor och särskilt reparatörer, säger Harry.

Det gör jag också när jag känner att värmen sprider sig ut till ALLA rummen.

Nu har Harrys nya "kompis" jobbat klart och jag och hundarna är själva igen.

Behöver jag säga att Harry har slocknat på sin fäll, den lille busen ha ha!!!!!

Nu ska jag slutföra "städbuset" vi startade i helgen och himmel så skönt! Det blir nog en runda på tippen och miljöstationen för här har det rensats, överallt.

Här sopas inget under mattan!



Av Tin - 12 januari 2009 10:37


Vilken glädje att ha två ljuvliga hundar som gör att man kommer upp på morgonen och får en uppfriskande promenad. Att det sedan var lite blåsigt spelar mindre roll, man vaknar till och funderar på vad som ska hända denna lediga dag.


Himmel....så vackert!


Ååååå så gott! Iskallt vatten efter morgonrundan!


Efter promenaden är det "fri lek" i trädgården. Men hur kul är det inte att vara bästa kompisar!


Ser du mig Harry?

Klart jag ser dig bakom krukan!

Du får gömma dig bättre! Nu räknar jag igen....5...3...10


Vad har matte gömt godiset? Hmmmm.....här kanske....


Jag ska hjälpa dig och leta säger Lisa. Jag är väldigt bra på att hitta.



Bästa kompisar delar gärna på ett ben.




Ovido - Quiz & Flashcards