Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Tin - 14 januari 2009 22:36


Tror bestämt att jag drabbats av "vårtrötthet" och det är väl lite för tidigt kanske, för våren är ju inte här än. Nu brukar jag alltid ligga steget före, så omöjligt är det ju inte.

Kanske jag skulle försöka att få i mig mer vitaminer eller kan jag ta två panodil och avvakta? (internt jobbskämt ;)


Jag blev väldigt glad när vår son äntligen har "hittat" det gymnasieprogram han vill läsa. Han har besökt en friskola i dag vilket kändes helt rätt för honom. Nu får vi bara hoppas att han kommer in där. Jag ska hålla alla tummarna, närmare bestämt två, har inte fler, på att det går vägen.


Trisslotter köper jag inte så ofta men gjorde det i dag och vann 50 kronor!!! Det var väl inget kanske du tänker men jag blir så barnsligt glad att jag vinner överhuvudtaget och då spelar summan ingen roll.


Mitt kvällsjobb har gått väldigt bra. Det känns bra att varje vårdtagare har fått den tid den behöver. Sådana kvällar får man njuta av!


Denna gråa och trista dag hade en del guldkorn att bjuda på ändå.


Nu ska "vårtrötta" jag lägga mig. En natts sömn är kanske vad jag behöver!!! Jag kanske är jättepigg i morgon :)


God natt och hoppas ni också får sova gott!





Av Tin - 14 januari 2009 09:15

Den tråkiga "vardagen" börjar krypa in under skinnet på mig. Jag tycker att alla dagar ser lika ut. Det måste hända något roligt i bland, men vad katten, det händer ingenting!!!

Varje dag är en upprepning av den förra, som är en upprepning av dagen innan som är.....SUCK!!!

Det är som en gammal LP- skiva (ni som vet vad det är) som har hakat upp sig.

Jag får väl skylla på vädret som alla andra. Ja men hur pigg kan man bli från en skala från ett till tio, när varje dag är BLÖT, TRIST och GRÅ????

Förlåt mig, men idag är jag lika tråkig som vädret och jag borde varnat dig för att läsa detta långt tidigare, för om du av en händelse har vaknat upp till en underbar dag (Å, vad härligt!) är det synd om jag skulle förstöra den.

Nå väl, dagen har ju just börjat och vad som helst kan hända. Man vet ju aldrig, det kan hända något alldeles fantastiskt roligt och underbart innan dagen är slut!


Nu ska jag "gå på tur" i bloggarna.




Ovido - Quiz & Flashcards