Alla inlägg den 29 januari 2009

Av Tin - 29 januari 2009 21:56

I morgon har jag en sådan dag som innebär att "hinna göra så mycket under förmiddagen och rastar hundarna och hinna snygga till mig själv" innan jag börjar jobba vid midd-

dagstid till sena kvällen.


Jag kan tycka att det är lite knasigt att jobba en fredagskväll när man är ledig i helgen. Men så är det för mig i morgon.


En liten sovmorgon i morgon är inte fy skam det heller.


Jag behöver nog lite extra sömn tror jag ,för att förbättra minnet och kunna hålla reda på veckans dagar.

De är ju bara 7 så hur svårt kan de vara?


God Natt och sov så gott!

och.....

Tack för i dag!

Av Tin - 29 januari 2009 20:45


Vad gör ni en torsdagskväll som denna? Städar och far runt som en liten "tosing" kanske. Ja det är ju skönt att ha den tråkiga biten avklarad tills i morgon.


I bland tycker jag att det är riktigt kul att städa. Det räcker med att jag köpt en ny duk eller nya handukar till badrummet.


Vårt "mittenrum", kallas så för att det just är det mittersta rummet i huset och det har också blivit större. Vi rev helt enkelt ner en vägg.

Den ena änden av rummet har blivit en favoritplats med sina clubbfåtöljer framför kakelugnen.



Det är skönt att sitta här framför brasan och lyssna på musik och umgås utan en TV.



Av Tin - 29 januari 2009 18:00


God kväll alla ni! Skönt att ni är så uppmärksamma på vilken dag det. I dag är det torsdag och inte fredag som jag skrev tidigt på morgonen.


Nu som först kan jag sätta mig och koppla av. Efter jobbet tog dottern och jag var sin hund på en långrunda.


Sedan var det storhandling på programmet vilket jag tycker är rysligt tråkigt men nu är det gjort och här sitter jag medan, hör här nu....ungdomarna lagar middag!


Sätt dig ner mamma och koppla av vi fixar detta.

Det är väl så här det ska vara? Att man delar på sysslorna!


Snart middag och sedan ska Lisa och Harry ha sin mat och därefter blir det till att ta på reflexvästen och vädra hundar och mig själv.


Jag kommer tillbaka!

Av Tin - 29 januari 2009 06:22


Ingen rast och ingen vila, bara jobb, jobb, jobb!

Jobb hela dagen!

Ha en bra dag vad ni än gör denna fredag!

Nu måste jag ila!


Självklart är det torsdag i dag!!! Jag börjar nog bli lite förvirrad...måste dricka mer kaffe!!! (hjälper mot demens)


Ovido - Quiz & Flashcards