Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Tin - 26 januari 2009 22:02


I morgon blir det ingen sovmorgon *suck* på min lediga dag. Sonen ska till tandläkaren i stan tidigt på morgonen så vad gör man? Stiger upp med ett brett leende och kör honom dit.


Hundarna följer med. Det skadar nog inte med ett tandläkarbesök för deras del också. Men känner jag dem rätt, väljer de nog en statspromenad (De vill ju gärna se hur de "fina" hundarna i stan har det) under tiden sonen sitter i den "föraktade stolen".


Ska väl vaska av mig och borsta tanden om bara en liten stund. Jag måste ju hinna få min skönhetssömn innan klockan ringer.


Vi hörs i morgon om ni har lust och kan!


Av Tin - 26 januari 2009 16:31


Lisa och Harrys eftermiddags aktivitet....


En godbit i varje tidningsboll. Enkelt, billigt, roligt och väldigt tröttande! Då har jag inte räknat med städningen efter dem, när det är tidningar över hela köksgolvet. Ja just det, det kan ingå i tröttande, fast för mig ha ha, tänkte inte på det.

Ska baske mig lära dem att städa efter sig också!


Efter allt detta sökande är de totalt uttröttade och sover så gott.

Av Tin - 26 januari 2009 15:44


Kaffedrickande minskar risken för demens. Tre till fem koppar kaffe om dagen kan halvera alzheimers senare i livet.

Det visar en ny finsk-svensk studie där man sedan 70-talet har följt tusentals personer.


Granskningen visar att de som drack kaffe i meddelåldern hade mindre risk att drabbas av demenssjukdomar när de nådde 70-årsåldern.


De som drack 3-5 koppar om dagen minskade alltså risken med 65%.


Vad skönt med lite goda nyheter!


Påfyllning?

Ja tack!



Av Tin - 26 januari 2009 13:31

Hittade den här bilden och tyckte den var lite kul men samtidigt kom jag att tänka på att i morgon är det "lönedags". Hur bra är det inte att ha en "hundring" kvar tills dess eller hur?

När jag var barn kunde mamma säga nu är pengarna slut så nu får ni suga på tummen!

Av Tin - 26 januari 2009 10:01


Jag hörde när familjen steg upp en efter en och jag kunde bara ligga kvar i min säng, härligt! Lisa och Harry ligger vid mina fötter och känner precis som jag.

-Skönt att matte ska vara hemma idag Harry, säger Lisa medan hon ändrar ställning.

-Mmmmm, svarar det morgontrötte Harry.


Sa jag.......

....på er!

Då säger jag det nu, God Morgon alla vänner!


När jag väl bestämmer mig för att stiga upp är Lisa och Harry redan vid ytterdörren. Där står de och vänta på mig medan jag gör mig i ordning. Skönt att slippa göra sig vacker. Jag bara gnuggar sömnen ur ögonen och trä en mössa över huvudet. Så där, nu är jag klar!

Redo för en låååååång härlig....

Det är skönt ute. Mulet naturligtvis men alldeles vindstilla.

Harry och Lisa tar god tid på sig att läsa morgontidningen.

-Är gamle Jack fortfarande på benen, säger Lisa och nosa i det torra gräset.

-Va, säger Harry och knuffar undan Lisa. Nosar en stund för att sedan lyfta på benet.


Nej nu ökar vi takten! Kom igen nu!

Inga problem matte!

Vi går och går. Jag känner hur varm jag börjar bli.

Oj, kollar där! Är det en....

...undrar Harry och måste bara kolla. Äsch! ett visset löv.

En katt går hem från sin "jakt". Tänk inte ens tanken Lisa.

Lisa älskar att jaga katter och Harry som "fatta noll" ska göra lika som Lisa. Harry är förstås lite mer vänligt inställd till "missen" än vad Lisa är, hon skulle nog....våga inte tänka tanken.

NEJ Lisa! låt....

....vara!  

Efter en timma är vi hemma igen och hur nöjd är man inte?

Nu ska jag äta frukost och nu vardag igen och det ska ätas sunt hela veckan. Bara nyttigheter och mycket grönsaker.

Det är inte svårt om man har en "liten" onyttig godbit att längta till när det blir helg.

Jag får inte glömma att dricka mycket....

Vatten är bra för kroppen!

Min förmiddag blir lite plock hit och dit och lite....

Hundarna har fått motion och mat och ligger nöjda och glada och "störtsover" och lär väl göra det ett tag.

Ja så här blev min förmiddag på min "störtlediga" dag.

Inte så upphetsande precis men väldigt lugnt och skönt.

Dansen kan vi ta en annan gång ha ha....




Ovido - Quiz & Flashcards