Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Tin - 28 januari 2009 22:17

Mina tre dagars ledighet bara försvann så här *knäpp med fingrana* med det är bara två arbetsdagar och sedan är det ledig helg igen! Härligt, ja mer än härligt!


Ha det så gott och tack för alla fina kommentarer! 



Av Tin - 28 januari 2009 20:04


Jag gillar inredning men är inte extrem med massor av färger och prylar. Jag gillar när det är stilrent med kanske högst tre färger i ett rum.


Köket är grått och vitt och nu har jag plockat in lila.


Köksbordet med den lila duken och lila ljusen.



De gröna växterna i fönstret har fått lite lila strådekor.




Av Tin - 28 januari 2009 17:13


Min son mår lite bättre nu och det "dova" ljudet han hört i örat har blivit bättre. Vid hårt slag över örat kan detta ljud uppkomma och kan försvinna, försvinna delvis eller kvarstå.

Jag hoppas på det första alternativet.


Jag har till slut packat upp mina blommor och gjort fint i köket. En hylla med flera katter har jag haft i köket under många år. Här i huset finns allergi mot katt men dessa funkar ;)

Visst är de söta?



Jag köpte lite vårblommor och satte i urnan. Siden förvisso men söta ändå.



Min största katt står i fönstret och i krukan bredvid är det snödroppar.


Av Tin - 28 januari 2009 14:32


Jag har haft en himla bra förmiddag. Morgonen startade med en långpromenad och sedan frukost och mat till hundarna...i den ordningen ja.


Därefter fick hundarna hoppa in i bilen, vilket de älskar.

De hör när jag tar fram plånboken och kommer som små skott och titta på mig med bedjande ögon.

-Får vi följa med? snälla....


Jag har handlat lite här och där för att piffa till det i köket och nöjd med inköpen körde vi hemmåt.


En skogsrunda är en bra avslutning på denna förmiddag och Lisa och Harry behöver ut och röra på sig. Vi stannade vid Orionstugan och gick 2,5 km.


När vi kommer hem ser jag att skolsköterskan har ringt flera gånger och jag blir bara så rädd. Vad är det nu?

Jag tar genast telefonen och ringer upp henne och några signaler går fram när jag hör hur ytterdörren öppnas och min son kommer hem....med skolsköterskan!


Vad är det som har hänt? undrar jag och synar sonen uppe från och ner, men han ser frisk ut *pustar ut*.

"Någon" hade brutit upp hans skåp i skolan och rivit ut allt på golvet. Han misstänker vem det är som gjort det och dessutom har verktyg med sig till skolan.

Han går upp till "rökdungen" där några sitter och även denna kille.

-Är det du som har brutit upp mitt skåp? frågar min son.

Nej givetvis inte.

Min son går därifrån och då hoppar en annan kille fram och säger det var din mamma som bröt upp skåpet.

Vad moget, säger min son medan killen fortsätter gå emot honom.

 Min son var inte ute för att slåss utan försöker putta undan honom.


Killen ger sig inte och det hela slutar med att min son snubblar och hamnar på marken och killen sätter sig på honom och slår gång på gång mot huvudet.


Min son är ingen liten kille (185 + cm) och lyckas putta undan killen och resa sig upp och den andra försöker igen.

Då har min son tröttnat och slog till honom.

Trots mina förmaningar att inte slåss, MEN! jag kan förstå att han blir arg!


Slagen mot min sons ena öra gjorde att han hörde konstigt med det och fick gå till skolläkaren som har dokumenterat det hela.


Blir man trött eller? Här hade jag en sådan bra förmiddag och så händer detta.

Min son har en bula bakom örat och ont i huvudet och hör fortfarande lite "konstigt". Precis som om han har ett glas över det.


Nu går han i nian och det ska bli så skönt när han slutar på denna skola.


Mina blommor står kvar på diskbänken i sina påsar för inspirationen försvann.



Ovido - Quiz & Flashcards