Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Tin - 9 januari 2009 19:20


Nu har vi njutit av en god fredagsmiddag. Biffgryta med choklad!!! Det låter väldigt konstigt men jag lovar, väldigt gott!

(Har skrivit om denna tidigare i veckan).


Ja nu sitter vi här välbehållna efter kvällsrundan. De blöta gatorna har frysit och är blixterhala. Oj så nära... jag höll på att sätta mig på baken men klarade upp det i sista stund.

Tack och lov tog hundarna också det lugnt. Men som vi gick och "hasade" oss fram undrade de förstås vad vi hade för oss.


I kväll börjar Let´s Dance och jag tycker att det är ett helt ok program. Tjusigt, lättsamt och passar mig en fredagkväll.

Vi tänder en massa ljus och njuter av tanken på att en hel ledig helg ligger framför oss.

Ha det så gott med eller utan Dans!


Av Tin - 9 januari 2009 16:24


Här är det ingen snö kvar. Vad snabbt det försvinner för att det är några plusgrader och solsken. Jag har fått beskådat detta vårlika väder från fönstrena på jobbet och man blir så glad. Jobbet har gått som en dans!



Av Tin - 9 januari 2009 06:07


God morgon!


Börjar jobba om en stund, en kvart tidigare än alla andra. Jag får rapport av nattpersonalen, som jag hoppas är bra så fredagen blir en "vanlig fredag". Därefter blir det en snabb kopp kaffe med övrig dagpersonal medan jag för vidare rapporten till dem. Vi lägger upp dagens händelser och sedan kör vi i gång.

Jag har nära till mitt jobb, väldigt nära och det är skönt att slippa restiden.


Ha en underbart bra fredag vad ni hittar på!


Ovido - Quiz & Flashcards