Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Tin - 19 januari 2009 22:33


De nominerade är...och...

Priset  går till.....

och jag stiger fram under publikens jubel och få ta emot detta pris.

Kan ni förstå känslan!!!


Men hur kan jag göra det? Jag som inte ens kan springa fort, hoppa högt och tyvärr inte långt heller. Men golf hade jag nog kunnat....om jag fått träna förstås och börjat.....förlänge sedan, suck! Ja ja, vad är väl en bal på slottet....


Jag får nöja mig med att sitta hemma i TV:soffan och titta på Idrottsgalan. Nämre än så kommer jag nog inte.


Men något som jag är bra på är...


Nej! inte kullerbytta!  Det tycker jag är lite läskigt nu när benen har blivit så långa!


Men promenader!!! Det är jag bra på! och dem ska man inte underskatta, absolut inte!

Skonsamt för kroppen, bra för hjärtat och välbefinnandet.

Jag har varit ute varje dag i flera år så om man slår ihop allt blir det massor av mil i benen.


Så i kväll ger jag mig själv ett pris.

"För uthållighet i ur och skur" har jag med ett glatt leende (nästan alltid) varit ute och gått kilometer efter kilometer, mil efter mil.


Tackar tackar!!!


Då vill jag tacka mig själv, Tack Tin! för detta fina pris och jag verkligen jätteglad (nära till tårar).

Jag vill tacka mina tränare Harry och Lisa som alltid "puffar" på min träning och övertalar mig rätt det ösregnar eller haglar (nu blir jag rörd igen)

Jag vill tacka min familj för att de köper "träningskläder" och att de också är med under träningen (här kan jag ta fram näsduken och snyta mig ljudligt, ash! hoppar det)

Så vill jag hälsa till mamma!


Av Tin - 19 januari 2009 19:43



När jag kom hem från jobbet i kväll kände jag mig som en urvriden gammal disktrasa. De brukar lukta surt också men det tror jag inte att jag gjorde (inte mycket i vart fall) för hundarna var som vanligt. Alltid lika hjärtligt glada att se mig! Tro nu inte att Lisa och Harry är själva hela dagarna. Här jobbar vi och är i skola så konstiga tider och därför är de bara ensamma korta stunder.


Efter en lång dag på jobbet är det skönt att ta en promenad med de "små liven". Få lite frisk luft och kanske om möjligt, piggna till.


Sedan kommer min bästa stund på dagen! Sätta mig här och kolla vad mina vänner haft för sig denna måndag.

Min vän www.ammis.bloggagratis.se  skriver om "veckan som gått" och vem har blivit Veckans Bloggare?

Jo jag!!! Tack snälla Ammis! Jag blir så glad!

Många kramar till dig!!!








Ovido - Quiz & Flashcards