Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Tin - 13 januari 2009 22:23


Bygglov kommer till vår by nästa vecka eller de har varit här i somras då programmet spelades in.

Skulle önska att jag kunde säga att det var här hos oss de var, men tyvärr!

Projektet Bygglov gjorde blev kanonbra och jättesnyggt!

Jag är avundsjuk (med glimten i ögat) men INTE missunsam!!! som en del andra blev. Jag blir så trött på människor som inte kan glädjas med andra.


I morgon har jag sovmorgon för jag jobbar kvällen, himmel så skönt! Som sagt, sovmorgon behöver inte betyda att jag sover länge utan att jag går upp när jag vill och det kan vara....åtta kanske.

Nu ska jag släppa ut hundarna för en sista kisserunda om de kan slita sig från märgbenen de fick i kväll. Får väl gömma dem tills i morgon för jag vill inte riskera att vakna av att en av dem börjat gnaga på det i natt.


Natti Natti och sov så gott!





Av Tin - 13 januari 2009 19:32


Äntligen har jag en stund för mig själv och en kopp kaffe.

Jag har jobbat hela dagen och när jag kommer hem är första frågan, vad ska vi äta till middag? Ingen unik fråga eller hur? MEN SÅ TJATIG!!!

Hur inspirerad är man av matlagning efter en dags arbete?

En hushållerska skulle man ha! Som stog där med sitt vita förkläde och hade mat, städning och tvätt klart när man kom hem.

Min morfar hade det, en hushållerska. En bestämd rundlagd kvinna. Det var lite märkligt bara att de sov i samma rum, hmmm....

Nu ska jag förflytta mig till TV:n och Bygglov.


Ovido - Quiz & Flashcards