Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Tin - 24 januari 2009 21:29


Äntligen kom stunden när jag fick "ta av" mig larmet och gå och byta om. Det har varit en bra dag på jobbet men det är det när man har kontroll på allt och inget oväntat händer.


Väl hemma, hänger jag av mig jackan och möts av tystanden, himmel så skönt. Ja, fast innan jag "hörde tystnaden hälsade Harry mig välkommen hem. Han gör det länge och grundligt. Lisa är mer balanserad och hälsar som väluppfostrade hundar ska göra.


Det luktar kaffe! vilket välkomnade och en semla, mums!

I natt ska jag sova gott. Inga LAN-killar som hojtar natten igenom. Jag ska bara sova, sova, sova. Inga drömmar ska ens störa mig.

Ungdomarna har åkt till stan! Va sa du? TILL STAN!!!

Okey, samlar mig lite. När kommer de hem....sent naturligtvis.....ja ha.


Kan jag få några timmars sömn i natt. Jag tackar på förhand. Hoppas ungdomarna tänker på sin stackars lilla mor och kommer hem....inte allt för sent.








Av Tin - 24 januari 2009 15:21


Jag jobbar fortfarande....har bara en "långrast" och innan kvällspasset. Tur att jag har nära till jobbet och kan köra hem och vilken tur! Det var dags för hundarna att gå ut när jag kom hem. Kan fundera på om familjen har lite koll på klockan.....hmmm.

Inga negativa tankar, nej givetvis var det bara en slump!


Skönt var det att ta en runda med de fyrbenta i det blöta och trista vädret. Det var precis vad jag behövde, lite frisk luft och hämta ny energi och det kan behövas en dag som denna med alldeles för lite sömn.


När jag kommer tillbaka till jobbet ska jag göra allt jag gjorde på morgonen fast i omvänd ordning. Det låter kanske lite lustigt, men för ni som vet, fattar precis.


Ska väl försöka hinna lägga upp benen en stund för det kan verkligen behövas.

Vi hörs kanske senare om jag inte slocknar innanför dörren i kväll.


Av Tin - 24 januari 2009 06:05


Klockan är bara lite över sex och här sitter jag klar för att snart börja jobba.


Här har det varit "nätarbete" hela natten och min sömn har varit till och från.

Men nu ska jag vara pigg och glad eller hur (har ett stort leende på läpparna) för en sur och trött arbetskamrat vill jag inte vara.


Men jag ska ärligt erkänna, jag hade gärna stannat hemma idag så när klockan ringde, ja jag hade väl somnat till precis, så tänkte jag... Kan ingen vänlig människa komma och säga, snälla du, ligg bara kvar. Du kan ta en ledig dag i dag. Jag väntade en stund....men det kom ingen naturligtvis.


Nu måste jag dra till jobbet. Ha en riktigt skön lördag ni alla som är lediga. Jag ska försöka göra det bästa av min jobbdag.



Ovido - Quiz & Flashcards