Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Ett Godnatt minne

Av Tin - 18 januari 2009 00:04


Dags att "hoppa" i säng!

Just hoppat i säng har jag  gjort under en lång tid och det med ett avstamp, några meter från sängen.

Min äldre bror skrämde nämligen vettet ur mig en natt när jag var barn, nja, ett äldre sådant kanske.

Jag hade legat och läst och det var så spännande att jag blev den sista som släckte lampan av alla i min stora familj.

Aaa! jag måste nog ta en vända på toan först och gick dit utan att tända lampan. Ja men hur många gånger hade jag inte gått dit i mörker.


Medan jag var på toa så skulle min bror göra sig rolig den dummern! Han hade tydligen haft svårt att sova och hörde att jag steg upp.

Han gick in i mitt rum, och la sig under min säng medan jag helt ovetandes går tillbaka och när jag är bredvid sängen tar han tag i mitt ben!

Fatta att jag skrek!!! Jag väckte hela huset medan han bara skrattade och sedan nös av alla dammråttor. Det kunde han ha!!!


Sedan dess och väldigt lång tid framåt, har jag hoppat i säng för jag vill inte råka ut för denna "lek" nått mer.


Det finns de som tittar under sängen innan de lägger sig.

Tillhör du dem?






 
 
Ingen bild

storasyster

18 januari 2009 10:54

Hur många gånger stack han inte in i mitt klädskåp o gömde sej...klev ut skrikande när jag hadde stängt dörren om mej. Min 15årsdag glömmer jag inte..då kom han skrikande "VI GRATULERAR VI GRATULERAR"
därefter kom mamma med min önskade present
gitarren men..det känndes lite av de där plötsliga som dök upp på morgon i kroppen hela dagen.

 
Ingen bild

storasyster

18 januari 2009 11:02

Glömde de sista...om jag är själv hemma
händer ibland.



 
Tins

Tins

18 januari 2009 11:04

Storasyster:
Jag fårstår dig helt och fullt!!!
Vi blev nog lite "skadade" av vår "buse" till bror ha ha

Kram och ha en skön söndag!

http://tins.bloggagratis.se

 
Eva igen

Eva igen

18 januari 2009 19:51

Tihi... nästan glad att ja INTE har en bror!! iof kunde syrran va f--lig med...

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tin - 24 november 2009 12:18

Att skriva här i bloggen har varit väldans kul...men var sak har sin tid eller hur? Jag borde ha väldans spännande saker framöver att skriva om men det tänker jag inte göra...   Jag har fått ett nytt jobb som teamledare och det ska bli så spänn...

Av Tin - 18 november 2009 23:14


Min lilla prinsessa...         

Av Tin - 18 november 2009 23:07


Visst är jag en snygging....        Harry...mattes bus! ...

Av Tin - 3 november 2009 18:19


   Lisa och Harry   Snällt sitter de nyklippta vovvarna och väntar på matte som gör sig redo för en promenad.     ...

Av Tin - 3 november 2009 10:06

Lisa är den förståndige av hundarna och hon vet så väl vad som är på gång...klippning. Då har man ju inte så bråttom in precis, nä då, då kan man springa i trädgården, vara väldans upptagen och jag kan ropa mig hes...för hon hör inte...vill inte... ...

Ovido - Quiz & Flashcards