Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Tin - 11 januari 2009 15:27



Kocken i huset,

dvs jag, har lagat

plankstek!

Uppskattat? svar: Ja

Det är inte så krångligt som man tror men naturligtvis behöver man ekplattor. Det luktar som en bastu i köket när de gratinaras i ugnen.

Efter disken ska vårstädningen fortsätta. Alla lådor och skåp städas och rensas och vi har kommit en bra bit på vägen. Hundarna är välrastade och sover förhoppningsvis en bra stund. Det är lite enklare att inte ha dem vid benen hela tiden. Nyfikne Harry vill inte missa något spännande.

Jag kanske tappar något som han vill vara hjälpsam att plocka upp ;)

I kväll blir det semlor och film. Kalla det muta eller vad ni vill ha ha! Men städningen  blir lite roligare om vi har något att se fram emot.

Nu måste jag sätta i gång igen!!! Jag vill ju inte missa semlan :)

Vi hörs!


Av Tin - 11 januari 2009 09:36


Här sitter jag alldeles ensam och tycker faktiskt lite synd om mig själv. Morgonrundan med hundarna har jag gjort...ensam. Ätit frukost har jag gjort...ensam, medan familjen ligger och sover och har en sådan underbar sovmorgon. Ledig dag och ja....ingen tid att passa, kan bara vakna till och titta på klockan och bli så lyckligt glad för att dagen är "ledig" och vända sig till andra sidan och...somna om.

Men jag är uppe hör ingen det?

I bland blir jag så trött på mig själv för att jag är så morgonpigg! Ja, jag vet att jag är lite gnällig i dag, kan ju inte vara på topp jämt.

Nej nu ska jag besöka era bloggar och hoppas ni kan pigga upp mig lite.


Ovido - Quiz & Flashcards