Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Tin - 21 januari 2009 22:10


Här är det krassligt i huset. Dottern har ont i halsen och hela kroppen. Mannen är genomförkyld och bredvid honom ska jag sova i natt! Jag kan se framför mig hur bakterierna kommer smygande över till min sida.


Jag kanske kan lägga en hög kuddar emellan, men de små rackarna skrattar väl bara åt mig och klättrar över dem.

Är väl redan smittat kan jag tro och det är bara att ta på sig värsta utrustingen som heter "motståndskraf" för jag vill inte bli sjuk.


Ska släppa ut Harry och Lisa en sista kisserunda innan jag lägger mig.


God natt alla!



Av Tin - 21 januari 2009 18:02


Medan jag väntar på att lasagnen ska bli färdig kan jag väl sätta mig här en liten stund.

Det är nog det enda vettiga jag gjort i dag kan jag tro. Att laga mat alltså.


Men hur stor lust har man i detta tråkiga vädret? Jag kände för att vara lat och då har jag också varit det och dagen blir vad man gör den till.


Nu väntar jag bara på att mannen ska komma hem så vi kan äta. Men som vanligt kommer det väl en kund fem i sex och ska provköra bilen som står längts in i bilhallen och sedan är han/hon säkert ute och "provkör" en timma så där. Passa på och åka till köpcentrat också naturligtvis! och köra hem varorna....


Tänk på det varje gång ni "provkör" att jag står hemma och väntar med middagen.

Skämt åt sido!


Nu ska jag skära upp lite sallad, duka bordet...ska jag inte, för det gjorde dottern. Det är tydligen fler som är hungriga här i huset :)


Middagen är klar!!!




Av Tin - 21 januari 2009 09:35

En märklig morgon minsann! Jag har sovit längst av alla och måste erkänna att jag hoppat över min "träning".

När jag hör hur Lisa och Harry tar sina koppel från kroken i hallen, förstår jag att de vill ge mig en sovmorgon.


Tänk att de blivit så stora nu! Jag drar täcket över huvudet och försöker somna om men det är inte lätt. Jag känner mig som en "svikare". Ska jag hoppa i kläderna och springa efter? Men hur konstigt kan det kännas...mmm?


En hundskål tappas i golvet och det gälla ljudet gör att jag slår upp de blå. Jag måste ha somnat om i alla fall, Oj! de är tillbaka och här ligger jag!!!

Undrar vad de lagar för mat? Tänk på din mage Harry!

Men jag kan vara lugn, de vet så väl var fodret är.



Efter en stund slänger jag benen över sängkanten. Nu får det vara slut med denna...är det sovmorgon det kallas för?


I köket är kaffet klart, tjusigt! Tidningen har de också hämtat, ni är för gulliga. Den ligger vid min kaffekopp och bara väntas på att bli läst.


Ja, det här var en annorlunda morgon minst sagt och jag är ledig hela dagen så jag får väl ta igen den förlorade "träningen" lite senare under dagen.


Nu ska lata jag, äta frukost och gå en bloggrunda. Den ger väl inte så mycket motion men jag kanske får mig några "goa" skratt och det är väl ett bra sätt att börja dagen på.


Ha en GOD MORGON!


Ovido - Quiz & Flashcards