Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Tin - 30 januari 2009 22:55

Det är inte några långa stunder jag suttit ned på jobbet i dag/kväll. Det finns alltid att göra och det är så när man jobbar med människor.


När jag kom hem i kväll satte jag mig i soffan med en kopp kaffe och tänkte, nu ska jag sitta här...orkar inte resa mig mer i dag.


Men energin återvänder, tack o lov! och jag börjar fundera på vad vi ska göra i helgen.

Jag tror att jag ska köpa färg i morgon! Jag älskar att måla och det var ett tag sedan. Det är liksom min grej att förändra i hemmet utan att det ska kosta så mycket.

I morgon ska jag ta tag i ett större projekt och har ingen aning hur det ska gå men jag lovar att berätta och visa.


Snart ska jag hoppa i säng och hoppas få sova utan att väckas av snarkningar. Dottern kommer hem med sista nattbussen vid 4 och då brukar jag "lyssna" att allt är i sin "ordning". Låser hon dörren, hänger upp sin jacka, borsta sina tänder och släcker i hallen, då vet jag att allt är okey och jag kan förhoppningsvis somna om igen.


Natti natti!



Av Tin - 30 januari 2009 10:03



Fredag igen!

Vad veckorna rusar fram, jag hinner liksom inte med. Det är så mycket jag vill pyssla med just nu men så kommer det annat "i vägen" sådant som kallas för "jobb".

Jobba ska jag göra i em och till sent i kväll och det går ju alltid som en dans för att det är fredag! och en ledig helg väntar. Nu måste jag sätta lite fart här om jag ska komma i tid till jobbet.

Jag kan ju inte komma försent och säga att jag försov mig. Lite knasigt att säga vid middagstid. Förresten hade ingen "gått på det".

Ha det så gott så hörs vi i kväll!

Av Tin - 30 januari 2009 09:28


Jag har blivit utmanad av Singo och den lyder så här:


Vilken mat äter du ofta?

Den frågan skulle kanske ställas till mina barn.

-Ska vi ha köttfärssås och spagetti igen!!!


När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper till att duka av?

Jag sitter gärna! Jag bruka be min man att hjälpa till och samla porslin.


Var sitter du helst och bloggar?

I köket.


Köper du ofta Triss?

Ingen idé! Jag är ingen vinnare!


Vilken stad eller land har varit din bästa semester?

Har inte varit där ännu men hoppas jag kommer dit!


Nu skickar jag utmaningen vidare till vem som helst som sitter här och läser. Länka till mig så jag vet om du "hoppat på tåget".



Ovido - Quiz & Flashcards