Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Tin - 17 januari 2009 22:17


Hade jag letat tomt idag, skulle jag aldrig byggt det på samma tomt en gång till. Tråkigt men sant. Huset tycker jag om och trädgården men inte utsikten vi har på framsidan.


Det spelar ingen roll vad vi gör i vår trädgård, när utsikten som vi har. står där som ett "monster" och förfula allt ihop.


Min mans mormor dog innan jul och hennes hus finns i Svendborg i Danmark. Här talar vi "UTSIKT"!



Så här heter vägen



Vem vill inte dricka sitt morgonkaffe till den här vackra utsikten?



Här är det morgondis men så vackert. Den stora Svenborgfärjan (inte på bilden) kom förbi en gång i timman och på kvällen var den fantastisk med alla sina lampor.


Här kommer sista bilden. Vem vill inte ha denna utsikt från sitt köksfönster?

Av Tin - 17 januari 2009 12:48


Vad gör man en dag som denna när mannen jobbar och sonen har tagit en lååååång sovmorgon. Dottern fixar sitt rum, kryss i taket!!!....ska hon ha besök eller?

Har gjort en "grussugning" med dammsugaren. Det är baksidan av att ha hundar. Men jag tror att hundägare har väldigt rena golv trots allt, för de torkar golv i tid o otid om man nu inte vill trampa runt i allt grus, kvistar, barr och torra löv. En del väljer att göra det naturligtvis (även de som inte ha djur också, kan jag tillägga).


Nu ska jag.....

 ....ta och bila till affären....

....handla vad ungdomarna har bestämt......



....nämligen TACO!!!


Aha!!! Nu förstår jag!!! ;) Dottern ska ha besök....trodde väl det! och bjuda på Taco. Det måste vara någon alldeles speciell, hmmmm....nu blev mamma nyfiken.

Undra om jag ska fram "listan med "7 tusen frågor" hmmmm...Nej jag bara skojar!

Men det här kan bli lite spännande.

Av Tin - 17 januari 2009 09:40


Jag blev väckt idag men på ett väldigt försynt sätt. Lisa kom och slicka mig på handen och sa....

-Ska vi gå ut matte? Men har ingen brådska för Guds skull!

-Jag sätter mig här bredvid sängen och väntar tills du morgnat till dig.

Ödmjuka Lisa sätter sig vid min säng och väntar och väntar.

Hur lätt är det att kunna sova vidare när en hund sitter nedanför sängen och stirrar på en, med sina bruna stora ögon?

Jag hivar benen över kanten och Lisas svans börjar "svaja" av glädje, men en väldigt sansad sådan.

Harry, som sov så gott, rusar upp med ett ruffsigt utseende och öronen på alla håll och alltid lika glad. Där finns inga sura morgonminer.

-Ska vi gå upp!!! Okey jag är klar, säger han och svansen går som den värsta...jag vet inte vad.


Det är en förmån att börja varje dag med en promenad ut i friska luften för idag var det härligt!

Äta frukost, nyttig sådan, läsa tidningen och till sist, kaffet och datorn.

Vilken underbar start på denna morgon!!!







Ovido - Quiz & Flashcards