Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Tin - 1 januari 2009 19:53


 Det är fortfarande vinter och bara första dagen i januari men ändå kan man känna en sådan härlig känsla att snart är det vår!

Vi är ju på rätt väg!

Starkare blir känslan när man städat ut julen som jag alltid har väldigt bråttom med. Ja, jag väntar....nästan till "Knut-dagen" fast där är min man och jag oense. Han tycker att granen kan stå till påska om han får bestämma. Men jag vill skynda, skynda att plocka undan julen och städa för att sedan köpa en bukett tulpaner!!!! Aaaa vilken känsla!!!

Ni kan tro att jag sneglar på tomtarna ibland och funderar på om de ska väck. Men jag ska hålla fingrarna i styr ett tag till.








Av Tin - 1 januari 2009 18:53



Jag ser ut ut som Rudolf med röda mulen efter alla gånger jag har snytigt mig idag. Jag är i alla fall på benen och det är ju bra.

I dag åkte vi till ett jättemysigt samhälle med hundarna. Om sommaren är där liv och rörelse men nu, vintertid, är det stilla och lugnt. Jag fick dra ner mössan ordentligt för vindarna som blåste in från havet, var iskalla.

Gatorna är smala och alla hus är som "bakelser"! Man vill ha och bo i dem alla. På sommaren så blommar rosor i mängder i varje trädgård. Här finns också Rosengården där man kan gå omkring och njuta av alla dofter och färger och även köpa rosor.

Men nu ligger byn i vintervila och i dag gillade vi det. Lugnt och fridfullt utan ungar med smällare.

Här där vi bor, har nyårsafton bara fortsatt och det har hörts knallar hela dagen.

Måtte det få ett slut snart så vi kan "leva" som vanligt med hundarna igen.







Av Tin - 1 januari 2009 00:41



Första dagen på det nya året. Jag börjar alltså detta nya år med att vara förkyld men med 2 alvedon och nässpray känns det bättre. Ingen bra början precis...men en liten förkylning går ju över som väl är.

Är ledig årets första dag och det känns bra!


Nu ska jag bara vänta ut de sista fyrverkerierna så Lisa och Harry kan få gå ut i trädgården och "göra vad de ska". Sedan är det absolut läggdags för förkylda mig så kanske det känns bättre när jag vaknar, om jag nu kan sova. Det återstå att se.

Vi hörs i morgon!



Ovido - Quiz & Flashcards